Pozostań z nami

Technologie

Telefonia internetowa w firmie – przyszłość komunikacji głosowej

Telefonia internetowa to nowoczesne rozwiązanie, które coraz częściej jest wybierane przez użytkowników do prowadzenia komunikacji telefonicznej. Do skorzystania z jej dobrodziejstw konieczne jest jedynie stałe łącze internetowe, aparat telefoniczny posiadający odpowiednie funkcje oraz znalezienie operatora, który oferuje tego typu usługę. Ze względu na doskonałą jakość połączeń oraz niskie koszty, telefonia internetowa coraz częściej zastępuje tradycyjne telefony stacjonarne w firmach.

telefonia internetowa

Jeśli interesuje Cię to, jak działa telefonia internetowa oraz jakie korzyści wiążą się z jej wykorzystaniem, zapoznaj się z treścią tego artykułu.

Jak działa telefonia internetowa?

Telefonia internetowa do swojego działania wykorzystuje technologię cyfrową, która umożliwia przesyłanie sygnału dźwiękowego za pomocą połączenia internetowego. W praktyce, mimo wykorzystania aparatu stacjonarnego, prowadzimy rozmowy za pomocą protokołu internetowego. Do prowadzenia rozmów za pomocą telefonii internetowej można wykorzystać zarówno tradycyjny telefon stacjonarny wyposażony w bramkę VoIP, który podłącza się i konfiguruje z Internetem, jak też zakupić nowoczesny aparat dedykowany specjalnie do obsługi telefonii internetowej. Jedynym warunkiem, aby połączenia wykonywane i odbierane za pomocą telefonii internetowej były odpowiednio wysokiej jakości, jest posiadanie stałego i szybkiego łącza internetowego. W tym wypadku najlepiej sprawdzi się łącze internetowe typu ADSL, w które zazwyczaj wyposażona jest każda firma.

Telefonia internetowa a numer stacjonarny

Bardzo istotną, z punktu widzenia przedsiębiorców, zaletą telefonii internetowej jest możliwość zachowania swojego dotychczasowego numeru stacjonarnego. Dzięki temu klienci będą w stanie skontaktować się z firmą korzystając ze znanego im numeru, a samo przejście z telefonu stacjonarnego na telefon internetowy będzie praktycznie nieodczuwalne. Ma to szczególne znacznie w przypadku tych firm, które decydują się na pozostawienie telefonu stacjonarnego tylko z powodu numeru. Telefonia internetowa pozwoli im bowiem na dalsze korzystanie ze „starego” numeru już przy użyciu nowoczesnej technologii internetowej. Zaletą telefonii internetowej jest także możliwość podłączenia do niej dodatkowych usług, które z pewnością przydadzą się w każdej firmie. Możemy bowiem skorzystać m. in. z usługi call-center, nagrywania rozmów, poczty głosowej i wielu innych, które nie tylko ułatwią naszą pracę, ale przede wszystkim umożliwią sprawną obsługę klientów. Wszystko to dodatkowo dostępne jest w dużo niższej cenie niż ta, którą płacimy za korzystanie i utrzymanie telefonu stacjonarnego.

Gdzie szukać sprawdzonego operatora telefonii internetowej?

Wiemy już jak działa telefonia internetowa oraz jakie korzyści niesie ze sobą jej wykorzystanie w firmie. Pora dowiedzieć się, kto oferuje tego typu usługę. Jeśli chcesz unowocześnić swoją firmę i wypróbować, jak działa telefonia internetowa w Dzinga znajdziesz bardzo atrakcyjną ofertę tej usługi przygotowaną właśnie z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach, jakimi są firmy i instytucje. Oprócz samej usługi telefonii internetowej będziesz miał także możliwość zachowania swojego numeru stacjonarnego, podłączenia poczty głosowej, nagrywania rozmów i wielu innych, przydatnych w każdej firmie funkcji. Wszystkie te usługi dodatkowo dostępne są w przystępnej cenie, co pozwoli Ci nie tylko „bezboleśnie” wyeliminować stary i kosztowny telefon stacjonarny, ale zapewni także dodatkowe oszczędności wydatków Twojej firmy. Nie ulega wątpliwości, że telefonia internetowa jest przyszłością komunikacji, warto więc już teraz skorzystać z dobrodziejstw, jakie oferuje ona swoim użytkownikom.

materiał partnera

Nie przegap: Zarządzanie małym zespołem to też wyzwanie

Publikujemy materiały dotyczące przedsiębiorczości, innowacji, technologii, reklamy oraz lifestyle.

Popularne