Pozostań z nami

Technologie

Zanim wybierzesz system dla swojej firmy

Wybór systemu to jedna z najważniejszych inwestycji. Właściwie przeprowadzony projekt wdrożenia to inwestycja w rozwój firmy, która w krótkim czasie przynosi wymierne korzyści zarówno finansowe, jak i niematerialne w postaci choćby znacznego wzrostu wydajności pracy.

Wybór oprogramowania dla firmy często okazuje się trudniejszym zadaniem niż pierwotnie zakładano. Zwykle mniejsze znaczenie ma, czy poszukiwane rozwiązanie informatyczne ma być pierwszym systemem, wdrażanym w organizacji, czy też kolejnym, mającym zastąpić zdezaktualizowane, nieergonomiczne i nieefektywne oprogramowanie. Decydującym czynnikiem, jeśli chodzi o powodzenie projektu informatyzacji przedsiębiorstwa, często okazuje się być niewystarczająca wiedza na temat dostępnych rozwiązań, jak również brak precyzyjnego określenia potrzeb i oczekiwań co do przyszłego systemu informatycznego.

Punkt wyjścia w wyborze systemu

Zanim firma rozpocznie poszukiwania systemu i testowanie wersji demonstracyjnych dostępnych rozwiązań, powinna stworzyć listę swoich wymagań i oczekiwań wobec oprogramowania, ale także opisać problemy, które ten system miałby rozwiązywać.

Często popełnianym błędem jest początkowe kierowanie się bieżącymi trendami oraz ofertą, zawartą w rozmaitych reklamach, z jednoczesnym pomijaniem faktycznych potrzeb organizacji. Decyzje o wyborze systemu dla firmy, podejmowane w oparciu o takie przesłanki najczęściej są błędne i skutkują wdrożeniem systemu nie odpowiadającego potrzebom przedsiębiorstwa i nie obsługującego w sposób optymalny jego procesów biznesowych.

Jak wybrać właściwy system?

Zanim jeszcze firma zgromadzi oferty, powinna sobie odpowiedzieć na następujące pytania:

Dlaczego potrzebny jest system informatyczny?

To jest kluczowe pytanie i powinno być punktem wyjścia każdego procesu implementacji oprogramowania, bez względu na to, chodzi o zintegrowany system do zarządzania klasy ERP, czy o CRM, system do zarządzania gospodarka magazynową lub inny. Brak możliwości udzielenia precyzyjnej odpowiedzi zwykle wiąże się z tym, że nie informatyzacja lub jej brak jest problemem, ale wadliwe procesy biznesowe lub wręcz ich nieznajomość, brak lub niejasność procedur, itp. Jasność przebiegu procesów oraz procedur to trzon strategii IT, a więc i implementacji systemu ERP, CRM, czy innego.

Jakie są oczekiwane korzyści oraz ROI?

Wdrożenie systemu powinno by poprzedzone analizą biznesową, która określi korzyści oraz koszty, związane z tym projektem. Jeśli oczekiwany zwrot z inwestycji w oprogramowanie spełnia minimalne kryteria, projekt wart jest uwagi.

Jakie są wymagania biznesowe?

Kolejnym i ostatnim przez podjęciem kontaktu z dostawcami krokiem jest zdefiniowanie i udokumentowanie wymagań biznesowych. Obejmuje to zarówno funkcjonalności, które system bezwzględnie posiadać powinien, jak również takie, które nie są konieczne, ale również oczekiwane.

Tworzenie listy wymagań to również okazja do tego, by organizacja przyjrzała się dokładnie własnym procesom biznesowym. Często okazuje się bowiem, że wiele kwestii można w prosty sposób zoptymalizować jeszcze przez rozpoczęciem rozmów z dostawcami rozwiązań IT. Ostatnią bowiem rzeczą, która ma sens, jest automatyzowanie nieefektywnych procesów biznesowych.

Analiza i optymalizacja procesów to podstawa

Powyższe to jedynie szkielet całości procesu planowania wdrożenia systemu w przedsiębiorstwie. Wszystko jednak należy rozpocząć od analizy i optymalizacji procesów biznesowych. Można to zrobić we współpracy z dostawcą systemów ERP, CRM i innych. Firmy dostarczające tego typu rozwiązania informatyczne mają bowiem olbrzymie doświadczenie w tym zakresie, jak również wiedzę na temat dostępnych na rynku rozwiązań IT.

Wybór systemu to jedna z najważniejszych inwestycji. Właściwie przeprowadzony projekt wdrożenia to inwestycja w rozwój firmy, która w krótkim czasie przynosi wymierne korzyści zarówno finansowe, jak i niematerialne w postaci choćby znacznego wzrostu wydajności pracy.

Współwłaściciel ESNC tworzącego dedykowane systemy wspierające zarządzanie, jak justERP, justCRM czy system do zarządzania projektami rekrutacyjnymi justHUNT. Na co dzień zajmuje się marketingiem internetowym i SEO. Jest certyfikowaną przez Google specjalistką Google Analytics i Google AdWords.

Technologie

Telefonia internetowa w firmie – przyszłość komunikacji głosowej

Telefonia internetowa to nowoczesne rozwiązanie, które coraz częściej jest wybierane przez użytkowników do prowadzenia komunikacji telefonicznej. Do skorzystania z jej dobrodziejstw konieczne jest jedynie stałe łącze internetowe, aparat telefoniczny posiadający odpowiednie funkcje oraz znalezienie operatora, który oferuje tego typu usługę. Ze względu na doskonałą jakość połączeń oraz niskie koszty, telefonia internetowa coraz częściej zastępuje tradycyjne telefony stacjonarne w firmach.

telefonia internetowa

Jeśli interesuje Cię to, jak działa telefonia internetowa oraz jakie korzyści wiążą się z jej wykorzystaniem, zapoznaj się z treścią tego artykułu.

Jak działa telefonia internetowa?

Telefonia internetowa do swojego działania wykorzystuje technologię cyfrową, która umożliwia przesyłanie sygnału dźwiękowego za pomocą połączenia internetowego. W praktyce, mimo wykorzystania aparatu stacjonarnego, prowadzimy rozmowy za pomocą protokołu internetowego. Do prowadzenia rozmów za pomocą telefonii internetowej można wykorzystać zarówno tradycyjny telefon stacjonarny wyposażony w bramkę VoIP, który podłącza się i konfiguruje z Internetem, jak też zakupić nowoczesny aparat dedykowany specjalnie do obsługi telefonii internetowej. Jedynym warunkiem, aby połączenia wykonywane i odbierane za pomocą telefonii internetowej były odpowiednio wysokiej jakości, jest posiadanie stałego i szybkiego łącza internetowego. W tym wypadku najlepiej sprawdzi się łącze internetowe typu ADSL, w które zazwyczaj wyposażona jest każda firma.

Telefonia internetowa a numer stacjonarny

Bardzo istotną, z punktu widzenia przedsiębiorców, zaletą telefonii internetowej jest możliwość zachowania swojego dotychczasowego numeru stacjonarnego. Dzięki temu klienci będą w stanie skontaktować się z firmą korzystając ze znanego im numeru, a samo przejście z telefonu stacjonarnego na telefon internetowy będzie praktycznie nieodczuwalne. Ma to szczególne znacznie w przypadku tych firm, które decydują się na pozostawienie telefonu stacjonarnego tylko z powodu numeru. Telefonia internetowa pozwoli im bowiem na dalsze korzystanie ze „starego” numeru już przy użyciu nowoczesnej technologii internetowej. Zaletą telefonii internetowej jest także możliwość podłączenia do niej dodatkowych usług, które z pewnością przydadzą się w każdej firmie. Możemy bowiem skorzystać m. in. z usługi call-center, nagrywania rozmów, poczty głosowej i wielu innych, które nie tylko ułatwią naszą pracę, ale przede wszystkim umożliwią sprawną obsługę klientów. Wszystko to dodatkowo dostępne jest w dużo niższej cenie niż ta, którą płacimy za korzystanie i utrzymanie telefonu stacjonarnego.

Gdzie szukać sprawdzonego operatora telefonii internetowej?

Wiemy już jak działa telefonia internetowa oraz jakie korzyści niesie ze sobą jej wykorzystanie w firmie. Pora dowiedzieć się, kto oferuje tego typu usługę. Jeśli chcesz unowocześnić swoją firmę i wypróbować, jak działa telefonia internetowa w Dzinga znajdziesz bardzo atrakcyjną ofertę tej usługi przygotowaną właśnie z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach, jakimi są firmy i instytucje. Oprócz samej usługi telefonii internetowej będziesz miał także możliwość zachowania swojego numeru stacjonarnego, podłączenia poczty głosowej, nagrywania rozmów i wielu innych, przydatnych w każdej firmie funkcji. Wszystkie te usługi dodatkowo dostępne są w przystępnej cenie, co pozwoli Ci nie tylko „bezboleśnie” wyeliminować stary i kosztowny telefon stacjonarny, ale zapewni także dodatkowe oszczędności wydatków Twojej firmy. Nie ulega wątpliwości, że telefonia internetowa jest przyszłością komunikacji, warto więc już teraz skorzystać z dobrodziejstw, jakie oferuje ona swoim użytkownikom.

materiał partnera

Nie przegap: Zarządzanie małym zespołem to też wyzwanie

Czytaj więcej

Technologie

Dzięki tej aplikacji każdy może stać się muzykiem. Wystarczą tylko kolory i … pierścień

Mogłoby się wydawać, że nowe aplikacje mobilne już nie wywołają wśród użytkowników takiego zaskoczenia i zachwytu jak kilka lat temu, gdy pojawił się Snapchat, Endomondo, Shazam, Tinder czy Yanosik. A jednak jest inaczej.

aplikacja specdrums

Duże zaskoczenia dopiero się pojawią, ponieważ technika staje się coraz bardziej zaawansowana, co daje programistom olbrzymie pole do popisu. Przyjrzyjmy się dzisiaj, czym jest Specdrums – połączony z aplikacją smart pierścień do grania kolorami.

Nowość?

Aplikacji umożliwiających tworzenie muzyki na smartfonie lub tablecie jest tak naprawdę mnóstwo i da się z nich wyczarować piękne kompozycje. Dowodem na to był odcinek programu Kuba Wojewódzki, w którym wystąpił Radzimir Dębski i zagrał… na telefonie. Wyszło niesamowicie, sami zobaczcie. Radzimir użył dwóch aplikacji: Loopy HD oraz iMaschine.

Natomiast aplikacja Specdrums wymaga zastosowania dodatkowego przyrządu, jest to wspomniany wcześniej smart pierścień. I kolory.

specdrums

Foto: materiały prasowe specdrums

Jak to działa?

Aplikacja nie jest skomplikowana, dlatego bez problemu poradzą sobie z nią nawet dzieci, dla których może to być świetny sposób na kreatywne spędzanie czasu i oswajanie się z muzyką. Kolory niezbędne do stworzenia muzyki sprawiają, że aplikacja jest dla młodych jeszcze bardziej pociągająca. Pierścień ma za zadanie rozpoznawać kolory, do których przypisany jest konkretny dźwięk. Nie trzeba do tego używać klawiatury, jaką widzimy na zdjęciu. Pierścieniem można dotknąć praktycznie wszystkiego, co jest w określonych barwach – nawet bluzki, zeszytu lub ściany. Ale oczywiście nie obejdzie się bez smartfona z aplikacją, bowiem to smartfon będzie odtwarzał dźwięk, który przetworzy poprzez bezprzewodowe połączenie.

Foto: materiały prasowe specdrums

Nie lepiej kupić gitarę?

Malkontenci powiedzą, że lepiej kupić prawdziwy instrument. Pewnie tak, ognisko z przyjaciółmi przy dźwiękach gitary ma niepowtarzalny klimat. Jednak zdarzają się sytuacje, w których instrumentu nie ma pod ręką i wtedy taki wirtualny instrument okazuje się strzałem w dziesiątkę. Jest to również doskonała alternatywa dla drogich sprzętów (takich jak perkusja lub pianino), więc śmiało można spróbować swoich sił właśnie na aplikacji mobilnej, gdy chcemy stworzyć jakiś utwór z użyciem tych instrumentów. Ułatwia to zwłaszcza możliwość wykorzystania nawet kilku pierścieni, do których zaprogramowane będą dane dźwięki.

Sposób działania aplikacji i pierścienia został przedstawiony w poniższym filmie.

Nie przegap: Polski producent zaprezentował smart okno. Jakie możliwości dla biznesu?

Czytaj więcej

Technologie

Ta aplikacja wyręczy Cię w poszukiwaniu pracy. Wystarczy podać kilka podstawowych informacji

Polska firma stworzyła bota, który zastąpi nas w poszukiwaniu pracy. Po zebraniu wszystkich kluczowych informacji, bot przeszukuje kilkaset tysięcy ofert dostępnych w sieci, by wrócić do kandydata z tymi, które odpowiadają jego kwalifikacjom i wymaganiom.

bot emplocity

– Jesteśmy przekonani, że – wbrew popularnym opiniom – sztuczna inteligencja nie zabierze pracy ludziom, lecz wyręczy rekruterów w tych najbardziej żmudnych czynnościach i pozwoli zaoszczędzić czas kandydatom, wyręczając ich w szukaniu ofert pracy, przesyłając gotowe zaproszenia na spotkania kwalifikacyjne – mówi Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

Jak działa bot? Zamiast tradycyjnego zakładania konta na stronie, użytkownik może od razu zaczepić Emplobota na Facebook Messengerze, by wypełnić swój profil zawodowy. Interakcja z botem przypomina rozmowę z rekruterem wypytującym o doświadczenie zawodowe, umiejętności i warunki zatrudnienia, takie jak wysokość wynagrodzenia czy rodzaj umowy. Kandydaci mogą zadawać botowi pytania, a także uczyć go nowych rzeczy, podając mu gotową odpowiedź.

Po zebraniu wszystkich kluczowych informacji, bot przeszukuje kilkaset tysięcy ofert dostępnych w sieci, by wrócić do kandydata z tymi, które odpowiadają jego kwalifikacjom i wymaganiom. Kandydat nie otrzymuje jednak propozycji w formie wybranych dla niego ogłoszeń o pracę, lecz gotowe spersonalizowane zaproszenia na spotkania z pracodawcami.

Opublikowany przez Emplocity.pl na 17 sierpnia 2017

Dlaczego bot Emplocity jest tak skuteczny? Poszukiwanie ofert pracy nie polega na prostym sprawdzeniu dopasowania pomiędzy wymaganiami z ogłoszenia a kwalifikacjami kandydata. Bot robi znacznie więcej – kontaktuje się z rekruterami, przedstawia anonimowo sylwetkę kandydata prezentując wszystkie jego umiejętności i doświadczenia bez podawania danych personalnych. Dopiero, gdy pracodawca decyduje się spotkać z kandydatem, bot wysyła mu zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne.

newsrm / MK

Czytaj więcej

POLECANE

Marketing i sprzedaż1 miesiąc temu

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest...

wiadomosci7 miesięcy temu

Limity i ograniczenia na Instagramie – poradnik dla początkujących

Masz nowe konto na Intagramie, ale Twoje posty finalnie nie wyglądają tak jak miały? Być może winę ponoszą limity, do...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Nauka potocznego słownictwa w języku obcym

Czy zdarza ci się myśleć, że znasz jakiś język obcy, a gdy rozmawiasz z rodzimym użytkownikiem danego kraju, okazuje się,...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Praca8 miesięcy temu

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Zdrowie8 miesięcy temu

Firmowe mikołajki – jak nie popełnić gafy?

W wielu przedsiębiorstwach rokrocznie organizowane są firmowe mikołajki. Bardzo często tradycja wiąże się z losowaniem jednej osoby z firmy i...

Popularne