Pozostań z nami

Finanse

Dlaczego warto zainwestować w terminal płatniczy?

Jeśli jesteś właścicielem firmy, która nadal przyjmuje od klientów płatności jedynie w formie gotówki, to czas najwyższy to zmienić.

terminal płatniczy czy warto

Terminal płatniczy pozwoli na realizację transakcji bezgotówkowych przy wykorzystaniu karty płatniczej. Jego posiadanie to ogrom korzyści nie tylko dla działalności samego punktu handlowego czy usługowego, ale również dla potencjalnych klientów.

Możesz liczyć na większe zyski

Obiekty, które dysponują opcją płatności kartą, mają o wiele większą szansę na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Ich grupa rozszerza się przecież także o tych, którzy w portfelu zamiast gotówki noszą plastikowy pieniądz. Nie zawsze w pobliżu sklepu znajduje się bankomat, w którym można wypłacić gotówkę. Trzeba też wziąć pod uwagę, że każdego roku popularność transakcji bezgotówkowych wzrasta.

Zapewnij sobie bezpieczeństwo

Płatności dokonywane przy wykorzystaniu terminala płatniczego dają pewność i ochronę naszego zarobku. W kasie nie trzymamy gotówki – łupem złodzieja nie stanie się więc całodniowy utarg. Transakcje bezgotówkowe dają też szansę na minimalizowanie zjawiska tzw. manka w kasie, bo nie może być tutaj mowy o pomyłce podczas przyjmowania pieniędzy czy przy wydawaniu reszty – takie operacje nie mają przecież miejsca. Terminale płatnicze to również szansa na kontrolowanie osiąganych zysków. Każda transakcja zostaje zarejestrowana, co ułatwia wszelkie rozliczenia.

Gwarancja wygody i komfortu

Okazuje się, że płatności z użyciem karty płatniczej trwają nawet dwa razy krócej niż transakcje przy wykorzystaniu tradycyjnych pieniędzy. Akceptacja operacji przez terminal płatniczy trwa dosłownie kilka sekund. W tym czasie klient nie musi wyliczać odpowiedniej do zapłaty kwoty, a kasjer nie musi wydawać reszty. Kolejka do kasy znacznie się zmniejsza, dzięki czemu można obsłużyć o wiele więcej klientów. To z kolei przekłada się na osiągane zyski.

Idź z technologicznym postępem

Polska jest liderem, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę realizowanych transakcji bezstykowych. To takie, podczas których do akceptacji płatności nie jest wymagane wkładanie karty do terminala – wystarczy ją tylko przyłożyć. Co więcej, jeśli klient nie płaci za zakupy więcej niż 50 złotych, taka operacja zostanie zrealizowana bez konieczności wpisywania kodu PIN.

Klienci mają dzisiaj coraz większe wymagania. Oczekują przede wszystkim bezpieczeństwa i pełnego komfortu podczas dokonywania zakupów. Każdego roku wzrasta również liczba transakcji bezgotówkowych. Punkty, które jeszcze nie posiadają terminala płatniczego, powinny to jak najszybciej zmienić. Pamiętajmy, że te urządzenia mogą służyć do realizacji również innych operacji.

Przykładem może być funkcja Cash Back, która sprawia, że sklep staje się swoistym bankomatem – przy wykorzystaniu terminala klient może podczas zakupów również wypłacić gotówkę. Za pomocą terminala można również doładowywać telefony albo opłacać rachunki. To dodatkowa szansa na pozyskanie większej liczby klientów i rozszerzenie usług proponowanych w danym punkcie.

Tekst powstał w oparciu o treści ze strony firmy sprzedającej terminale pos –Paysquare

Publikujemy materiały dotyczące przedsiębiorczości, innowacji, technologii, reklamy oraz lifestyle.

Finanse

Najszybszy sposób na zwiększenie zysków w firmie

Jeśli ciągle zarabiasz za mało w swoim biznesie, może nie bierzesz pod uwagę najprostszych sposobów na zwiększenie zysków. Wielu przedsiębiorców skupia się na marketingu, minimalizowaniu kosztów, a zupełnie pomija fakt, że najszybszym sposobem na zwiększenie zysków jest… podniesienie cen.

Wielu przedsiębiorców jak ognia boi się podnoszenia cen. Niesłusznie. Okazuje się bowiem, że to my, a nie klienci przywiązujemy największą wagę do naszych cen. Klienci zapamiętują jedynie rząd wielkości, a zwykle cena podczas zakupów nie gra roli. Mamy jednak głęboko zakorzenione przekonanie, że im niższa cena tym lepiej. W rzeczywistości nawet badania neuromarketingowe przeczą takiej teorii. Ludzie czerpią bowiem fizyczną przyjemność z używania produktów, które kosztują więcej.

Cena jest bardzo ważnym elementem marketingu, ponieważ niesie ze sobą informację. Jeśli coś jest tanie, nie może być jednocześnie dobre. Wiemy o tym, a jednocześnie nerwowo obniżamy sprzedaż, jednocześnie poszukując nowych klientów, ponieważ wydaje nam się, że w taki sposób powinno się prowadzić biznes. Może ta strategia sprawdzi się w ogromnych przedsiębiorstwach, w których stawia się na ilość, a nie na jakość. Takie firmy mogą też konkurować ceną, co już na pewno nie wyjdzie na dobre drobnym przedsiębiorcom.

Gdy prowadzisz niewielką firmę oprzyj się pokusie obniżania cen i wojen cenowych. Klienci coraz bardziej cenią jakość i pewność, a za niskimi cenami stoją raczej tandeta i ryzyko. Mało kto zdaje sobie sprawę, że podniesienie cen zaledwie o kilka procent może spowodować ogromną różnicę w rentowności firmy, przy niezauważalnych często dla klientów podwyżkach. Cena jest także tym elementem mixu marketingowego, który można najłatwiej i najszybciej zmodyfikować. Dlatego jeśli zastanawiasz się nad tym jak zwiększyć zyski, pomyśl po prostu o podniesieniu cen.

Dobrze odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które dadzą Ci obraz tego, czy Twoje ceny przypadkiem nie są za niskie:

  1. Kiedy ustalałem swoje ceny?
  2. Co moje ceny mówią o moich produktach czy usługach?
  3. Czy jestem zadowolony z moich cen?
  4. Czy dostarczam adekwatnej jakości produkt?
  5. Co musiałbym zrobić, żeby podnieść ceny 10-krotnie?

Jeśli szczerze odpowiesz sobie na te pytania, będziesz wiedział czy czas coś zrobić z cenami w Twojej firmie.

Czytaj więcej

Finanse

Big Data – co to jest?

Czy słyszałeś określenie „Big Data”? Od niedawna powoli robi ono karierę. Czy wiesz co ono oznacza i jak bardzo wpływa również na Ciebie?

big data

Zjawisko nie tak nowe

Big Data to w dużym skrócie zbiory danych pochodzących z różnych źródeł i wspólnie pozwalających uzyskać bardzo szeroki obraz analizowanych tematów. Tematami tymi mogą być na przykład całe branże, sytuacja ekonomiczna regionu lub profile konkretnych konsumentów funkcjonujących na rynku.

Choć zbiory tego typu funkcjonują od dawna, dopiero w ciągu ostatnich lat zaczęto je wdrażać na większą niż do tej pory skalę. Nic w tym dziwnego, skoro znacznie wzrosła liczba źródeł, z których dane są pozyskiwane, a w przypadku konsumentów można mówić, ze oni sami coraz chętniej tych danych dostarczają, chociażby poprzez programy lojalnościowe lub serwisy społecznościowe.

Coraz głośniej o Big Data

Samo sformułowanie, choć nie nowe, nabrało popularności niedawno. Najpierw pojawiało się coraz częściej na konferencjach związanych z gospodarką, biznesem i marketingiem internetowym. Później temat ten zaczęły poruszać branżowe media. W końcu zaczęli się tym interesować niektórzy dziennikarze portali skierowanych do szerszego grona odbiorców. Dlaczego? Ponieważ Big Data daje firmom ogrom nowych możliwości, a konsumentom – nowe korzyści.

Jak firmy korzystają z Big Data?

Najczęściej wymienianą korzyścią, jaką może przynieść korzystanie ze zbiorów Big Data jest możliwość dogłębnego poznania zwyczajów klientów, a w konsekwencji możliwość dostosowania własnej oferty do jego potrzeb.

Jak łatwo się domyślić, dzięki odpowiednim analizom można wyeliminować te cechy produktu i sposoby promocji oraz dystrybucji, które nie odpowiadają grupie docelowej. Z drugiej strony można także wyciągnąć wnioski odnośnie oczekiwanego kierunku rozwoju produktów oraz usług i dokonywać rozwoju właśnie z uwzględnieniem takich informacji. Tym samym nie tylko zaczną zyskiwać przewagę konkurencyjną nad innymi przedsiębiorstwami, ale i wyjdą naprzeciw oczekiwaniom samych konsumentów.

Często tez dzięki Big Data tworzone są spersonalizowane oferty, o wiele mocniej dopasowane do potrzeb konkretnych osób, które na przykład często szukają promocji na konkretne grupy produktów. Dostarczenie im informacji o takowych oszczędza czas klienta na poszukiwanie, a jednocześnie zwiększa sprzedaż firmy korzystającej z Big Data.

Big Data w finansach

Co ciekawe, Big Data potrafi okazać się zadziwiająco efektywne w branży finansowej, gdzie pozwala na podejmowanie znacznie szybszych i trafniejszych decyzji. Jednym z przykładów firm korzystających z tych możliwości jest firma Monedo Now, która wykorzystuje mechanizmy Big Data do analizy zdolności kredytowej osób ubiegających się o udzielenie pożyczki, badając dostępne dane na temat wnioskującej osoby. Efektem takiego podejścia jest możliwość błyskawicznego wydawania decyzji.

Dla porównania przy standardowym podejściu próba oceny zdolności kredytowej potrafi trwać od kilku godzin do nawet tygodni i wymaga starannego przeglądnięcia różnych dokumentów. Tymczasem w praktyce często pożyczający potrzebują pieniędzy znacznie szybciej.

Materiał partnera

Nie przegap: Blockchain może zrewolucjonizować system finansowy i infrastrukturę biznesową

Czytaj więcej

Kryptowaluty

Blockchain może zrewolucjonizować system finansowy i infrastrukturę biznesową

Kryptowaluty w przyszłości mogą awansować do rangi walut narodowych. Blockchain będzie mieć również dużo szersze zastosowanie poza sektorem finansowym. Dzięki temu, że jest to technologia bardzo bezpieczna, może służyć np. do weryfikacji tożsamości, prowadzenia elektronicznych rejestrów praw własności czy do organizowania zdalnych systemów do głosowania.

blockchain rewolucja w systemie finansowym

– Dużo się zmieniło w postrzeganiu technologii blockchain. Weszła ona przebojem na salony i zaczyna być postrzegana jako kluczowa dla przyszłości przez świat szeroko pojętych finansów, świata polityki, biznesu oraz przez podmioty wdrażające technologie IT w środowiskach biznesowych – mówi Ernest Frankowski, partner w firmie Deloitte. – Blockchain oznacza potencjalnie niższe koszty funkcjonowania systemu finansowego i jego większe bezpieczeństwo w sensie technicznym.

Blockchain to system do zatwierdzania, przesyłania i przechowywania informacji o transakcjach zawartych w sieci (zdalnie). Transakcje układane są w bloki danych, które po ich zatwierdzeniu i zapełnieniu transakcjami do określonego limitu, zaczynają tworzyć kolejny blok. W efekcie powstaje łańcuch bloków (stąd nazwa „blockchain”), w którym zmiana danych transakcji w jednym bloku zmienia wszystkie bloki (co stanowi o bezpieczeństwie i pewności danych zawartych w blokach blockchain). Taka rozproszona księga transakcji jest przechowywana na maszynach uczestników systemu (na zasadzie peer-to-peer), stąd także inna nazwa blockchain: Distributed Ledger.

– Blockchain jest już technologią dosyć znaną i obecną w świadomości osób interesujących się tym, jak funkcjonują systemy finansowe, technologie informatyczne i jak można je wykorzystywać biznesowo. Relatywna powszechność świadomości istnienia blockchain i np. jego najpopularniejsze implementacje w postaci kryptowalut nie przekładają się jednak na dogłębne rozumienie tej technologii od strony technicznej – zauważa Ernest Frankowski.

Blockchain jest obecnie wiązany (na poziomie także skojarzeń) przede wszystkim z kryptowalutami. Jednak przyszłość blockchain może leżeć także w wykorzystaniu tej technologii poza światem kryptowalut. Jak ocenia Ernest Frankowski, z dużym prawdopodobieństwem można ocenić, że w ramach otwartego społeczeństwa internetowego część krajów zacznie wprowadzać narodowe kryptowaluty, a także system do e-votingu czy powszechne systemy e-notarialne czy e-katastry.

– Takie analizy już są prowadzone przez wiele państw. W ramach takiego działania technologia blockchain zostanie wykorzystana do stworzenia narodowej kryptowaluty przy wprowadzeniu centralizacji takiej implementacji wynikającej z udziału np. banku centralnego danego państwa w tym przedsięwzięciu. Na pewno dalej będą funkcjonowały kryptowaluty oparte na otwartych implementacjach blockchain – przekonuje przedstawiciel Deloitte.

Blockchain może się stać w przyszłości dominującą technologią w systemie finansowym, jednak zdaniem eksperta byłaby to prawdziwa rewolucja, na którą jeszcze zapewne nie jesteśmy gotowi.

– Nie sądzę, abyśmy wszyscy stali się wkrótce uczestnikami zdecentralizowanego systemu finansowego opartego na otwartym blockchain. Dużo czasu upłynie zanim państwa czy banki centralne będą chciały zrezygnować ze swojej pozycji jako emitentów walut. Czeka nas więc zapewne pewnego rodzaju kohabitacja między światem, który znamy współcześnie, a tym wprowadzanym przez technologię blockchain – tłumaczy Ernest Frankowski.

Blockchain – obecnie kojarzony z kryptowalutami – będzie się jednak rozwijać w wielu innych obszarach. Zaletą tej technologii jest przede wszystkim bezpieczeństwo. Transakcje zapisane w blokach są pewne w swojej treści, a próba zmiany jednego bloku pociągnie za sobą zmiany w całym łańcuchu.

– Za pomocą blockchain można zbudować lepsze systemy do podpisu elektronicznego, a to oznacza pewne uwierzytelnianie stron transakcji i większą pewność obrotu prawnego. Technologia ta może również rozwiązać problem budowy bezpiecznego systemu do e-głosowania. To również potencjał do budowania wszelkiego rodzaju rejestrów, np. rejestrów praw własności do dóbr takich jak nieruchomości. Tak naprawdę zastosowanie technologii blockchain jest o wiele szersze niż same kryptowaluty – podkreśla Ernest Frankowski.

Czytaj więcej

POLECANE

Marketing i sprzedaż1 miesiąc temu

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest...

wiadomosci7 miesięcy temu

Limity i ograniczenia na Instagramie – poradnik dla początkujących

Masz nowe konto na Intagramie, ale Twoje posty finalnie nie wyglądają tak jak miały? Być może winę ponoszą limity, do...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Nauka potocznego słownictwa w języku obcym

Czy zdarza ci się myśleć, że znasz jakiś język obcy, a gdy rozmawiasz z rodzimym użytkownikiem danego kraju, okazuje się,...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Praca8 miesięcy temu

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Zdrowie8 miesięcy temu

Firmowe mikołajki – jak nie popełnić gafy?

W wielu przedsiębiorstwach rokrocznie organizowane są firmowe mikołajki. Bardzo często tradycja wiąże się z losowaniem jednej osoby z firmy i...

Popularne