• Najnowsze
pojęcia marketingowe

SEM, SEO, PPC, CTR – o co w ogóle chodzi?

Instagram – jak zdobyć followersów?

3 najszybsze metody płatności dostępnych w sklepach internetowych

Maski – kremy na noc – jakie jest ich działanie?

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Telemedycyna szansą na poprawę funkcjonowania służby zdrowia w Polsce

Kompetencje rzecznika patentowego

Kompetencje rzecznika patentowego

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Kontakt
środa, 20 stycznia, 2021
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna Strategie Marketing i sprzedaż

SEM, SEO, PPC, CTR – o co w ogóle chodzi?

pojęcia marketingowe

mat prasowe

Udostępnij na FacebookTweetnij

1. SEM – Search Engine Marketing. Przekładając na język zrozumiały dla każdego przedsiębiorcy, jest to po prostu marketing w wyszukiwarkach internetowych. Ogólnie rzecz ujmując, wszystko, co robisz, aby promować swoją firmę, zarówno samemu, jak i poprzez działania firm zewnętrznych. Obejmuje formy płatne oraz bezpłatne, więc w tym miejscu umieścić należy przykładowo tak Google AdWords, jak i po prostu Twojego bloga firmowego, czy profil na Facebooku lub forum. Działając pod szyldem swojej firmy w Internecie, robiąc to świadomie, czy też nie, również się promujesz, a więc podejmujesz działania z zakresu SEM.

2. SEO – Search Engine Optimization tłumacząc z języka angielskiego – optymalizacja Twojej strony internetowej w celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach w wyszukiwarkach. Pojęcie to jest jednak nieco szersze, ponieważ obejmuje wszystkie, bezpłatne działania, jakie można w tym celu podjąć. To właśnie po usługi SEO zgłaszasz się, chcąc wypozycjonować swoją witrynę. Co ważne, SEO, czy pozycjonowanie, jak często stosuje się te pojęcia wymiennie, to nie pojedyncza czynność, lecz długotrwały proces! Wywindowanie Twojej strony na szczyty w Google może trwać niekiedy nawet długie miesiące. SEO to nie coś, co można po prostu wykonać i skończyć – czynności z tego zakresu najlepiej robić przez cały czas.

3. PPC – Pay per ClickDosłownie, płatność za kliknięcie. W bardziej praktycznym ujęciu – reklama płatna, w której link do Twojej strony pojawia się na urządzeniu odbiorcy, a Ty płacisz wtedy, gdy ten kliknie go i odwiedzi Twoją witrynę. W rozumieniu potencjalnego klienta agencji marketingu internetowego, to nic innego, jak Google AdWords, czyli właśnie płatne linki do Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Przyjmuje się, że wraz z działaniami SEO, PPC składa się na SEM – tak jak wspomniałem na początku, SEM jest więc połączeniem działań niepłatnych oraz płatnych.

4. CTR – Click Through RateTaki skrótowiec możesz usłyszeć, gdy będziesz rozmawiał o wynikach swojej kampanii AdWords. Jest to tzw. współczynnik klikalności, który podaje się w procentach. Kliknięcia klientów w Twoją reklamę, dzieli się przez liczbę jej wyświetleń. Dla zobrazowania – 5 kliknięć na 100 wyświetleń daje 5-procentowy wynik CTR Twojej kampanii.

5. Content marketing to ostatnie pojęcie, jakie chciałbym tu przytoczyć. Jego znajomości niekoniecznie będzie wymagać obsługująca Cię agencja, jednak warto je znać, ponieważ dzięki tej znajomości można wiele zyskać. Dosłownie tłumacząc, to oczywiście marketing treści. Krótko mówiąc więc, udostępniając treści na swojej stronie, czy profilu społecznościowym również udostępniasz potencjalne treści promocyjne, marketingowe. To od Ciebie zależy, jakiej one będą jakości i jak je wykorzystasz. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do tego, że im lepsza ich jakość, tym lepiej dla Ciebie. Jest to tak ważne, ponieważ na nie w głównej mierze to Ty sam masz wpływ. To Ty jesteś ekspertem w swojej branży, pokaż to, udowodnij swoim klientom i stwórz (używając pojęcia, które właśnie poznałeś) dobry content.

Działania marketingowe w Internecie są dużo bardziej skomplikowane i przepełnione jeszcze większą liczbą branżowych pojęć. Nie sposób opisać to wszystko w jednym, krótkim artykule. Na dobry początek jednak to w zupełności wystarczy. Będąc chociaż na tyle świadomy, na czym to wszystko polega, z pewnością możesz lepiej przyczynić się do budowania swojej marki w Internecie niż bez znajomości przytoczonych pojęć.

Autorem artykułu jest agencja interaktywna Web Lider.

Poprzedni artykuł

Miliony dla start-upów i innowatorów

Następny artykuł

Impreza integracyjna w firmie - zbędny wydatek, czy doskonała forma motywacji?

Powiązane Artykuły

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Od Redakcja Serwisu
0
Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising jest to działalność marketingowa polegająca na naprawie wizerunku, widoczności i reklamy konkretnego artykułu, firmy czy artykułów w celu podniesienia...

Czytaj więcej

Instagram – jak zdobyć followersów?

Od Karolina Kaszub
0
Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Czytaj więcej

Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Od Redakcja Serwisu
0
Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Efektywne prowadzenie strony na Facebooku przysparza wielu problemów nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z odbiorcami tylko jednej narodowości. Jeśli...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
impreza integracyjna

Impreza integracyjna w firmie - zbędny wydatek, czy doskonała forma motywacji?

terminal płatniczy czy warto

Dlaczego warto zainwestować w terminal płatniczy?

robert lewandowski

Robert Lewandowski - genialny piłkarz, świetny przedsiębiorca

Źródło: cnbc.com

Willa Kulczyka wystawiona na sprzedaż. Sprawdź, dlaczego jest warta 185 milionów dolarów

Please login to join discussion

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.