Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Wydarzenia marketingowe w grudniu. Gdzie warto się pojawić?

Kolejny miesiąc i kolejne wydarzenia marketingowe przed nami. Sprawdźmy, gdzie zarezerować bilety, żeby zdobyć solidną dawkę wiedzy.

IAB HowTo, Warszawa

Konferencja skierowana jest do marketerów i pracowników agencji reklamowych, którzy chcą wykorzystać gaming i esport do realizacji strategii marketingowych. Na stronie wydarzenia czytamy, że w Polsce jest 16 mln graczy, a wśród 20 największych kanałów na polskim Youtube aż 14 to kanały gamingowe, dlatego warto sięgnąć po tę grupę potencjalnych klientów.

Kiedy: 6 grudnia

Zapisy: http://iab.org.pl/wydarzenia/kalendarz/iab-howto-play-esports-gaming-marketing

Branding Profs 2017, Warszawa

Konferencja Branding Profs 2017 ma na celu przekazać uczestnikom wiedzę o budowaniu marki, aby zyskać przewagę nad konkurencją. Wśród prelegentów znajduje się wiele znanych osób z branży, w tym Jacek Kotarbiński, Artur Jabłoński czy Jacek Rozenek. Eksperci opowiedzą m.in. o pisaniu porywających tekstów, o tym jak wykorzystać hejterów do wzmocnienia wizerunku, a także o roli YouTube w kreowaniu marki.

Kiedy: 5 grudnia

Zapisy: http://www.brandingprofs.pl

Skuteczna reklama – jak to zrobić?, Kraków

Podczas wydarzenia uczestnicy będą mieli okazję wysłuchać ciekawych prezentacji specjalistów od marketingu. Andrzej Ogonowski wygłosi przemowę pt. “SMS’s not dead”, Magdalena Urbaniak wystąpi z prelekcją “Reklamie dziękujemy. 5 powodów, dla których biznes potrzebuje influencer marketingu“, Patrycja Czak przedstawi prezentację “Prywatność i personalizacja, czyli o tym, jak prowadzić skuteczne kampanie reklamowe”, a Michał Grzybek z ContentHouse opowie o języku w skutecznej reklamie.

Kiedy: 12 grudnia

Zapisy: https://aulakrakow3.evenea.pl

Skuteczna metoda poszukiwania innowacji, Warszawa

“Czym jest Design Thinking, z którego korzystają wielkie korporacje jak m.in.: Procter&Gamble, Apple, Google, Roche, Samsung czy Lego” – tymi słowami rozpoczyna się zaproszenie na wydarzenie. W programie znajdują się wartościowe warsztaty, które poprawadzi trener biznesu – Rafał Kamiński oraz manager z 15-letnim doświadczeniem zawodowym – Agnieszka Olek.

Kiedy: 12-13 grudnia

Zapisy: http://konferencje.pb.pl/konferencja/1090,design-thinking-w-biznesie

adUniverse 2017, Warszawa

Jest to V edycja konferencji na temat cyfrowej reklamy. W programie przewidziane są wystąpienia cenionych prelegentów, którzy poruszą między innymi te tematy: “Ekosystem reklamy internetowej 2017/18″, “To click or not to click: kto, gdzie, kiedy i z jakim skutkiem klika w reklamy”, “Data Driven Mailing – czyli nowa odsłona poczciwego mailingu“. Wydarzenie obfituje w wiele intensywnych spotkań, dlatego zaplanowany jest również czas na kawę i obiad.

Kiedy: 7 grudnia

Zapisy: http://2017.aduniverse.pl/rejestracja-na-konferencje

Event marketing i skuteczna komunikacja wydarzeń, Warszawa

Szkolenie skierowane jest do osób chcących rozwijać swoje umiejętności eventowe. Zdobyta wiedza pozwoli tworzyć i wykorzystywać eventy w strategii marketingowej firmy, dowiedzieć się jak skutecznie wypromować swoje wydarzenie oraz nauczyć się budowania bliskości klienta z marką firmy. Szkolenie przeprowadzi Anna Godzisz i Anna Rogowiecka.

Kiedy: 6 grudnia

Zapisy: http://emtg.pl/event-marketing-w-strategii-firmy

Social Media Marketing – Master Level, Wrocław

Szkolenie poprowadzą znani eksperci w branży, tacy jak Paweł Tkaczyk i Natalia Hatalska. Dzięki programowi uczestnicy dowiedzą się m.in. jak: tworzyć strategie social media, realizować kampanie wizerunkowe i zasięgowe, pozyskiwać leady z reklam i aplikacji, budować markę osobistą, współpracować z influencerami, targetować reklamę do grup docelowych.

Kiedy: 8 grudnia

Zapisy: https://smmwroclaw.evenea.pl

Marketing i PR dla Salonu Kosmetycznego, Warszawa

Podczas konferencji uczestnicy poznają sposoby na pozyskiwanie klientów, a także działania PR, jakie mogą wspierać salon kosmetyczny. Cenną informacją dla osób z branży kosmetycznej będzie pogadanka na temat odpowiedzialności odszkodowawczej osób wykonujących zawody kosmetyczki w salonie kosmetycznym.

Kiedy: 6 grudnia

Zapisy: http://mitimitipr.pl/konferencja-marketing-i-pr-dla-salonu-kosmetycznego

Dzień branży marketing i reklama, Zabrze

To spotkanie networkingowe dedykowane przedsiębiorcom skupionym wokół branży reklamowej. Organizatorem wydarzenia jest firma BNI Kreacja. Co ciekawe, spotkanie odbywa się wcześnie rano (6:30), dlatego po nim przewidywane jest śniadanie biznesowe.

Kiedy: 1 grudnia

Zapisy: https://www.facebook.com/events/1900588820258888

Nocne spotkanie z reklamą, Rzeszów

Jest to event zorganizowany przez Studenckie Koło Naukowe Komunikacji Marketingowej “Brief” Politechniki Rzeszowskiej. Na stronie wydarzenia widnieje informacja: “Na wszystkich uczestników czeka ponad 2-godzinny pokaz stworzony ze zbioru najlepszych reklam z całego świata o różnych blokach tematycznych, podzielonych na kilka kategorii”. Organizatorzy przewidują także nagrody dla uczestników.

Kiedy: 12 grudnia

Zapisy: https://www.facebook.com/events/729796747214287

Marketing branży health&beauty, Katowice

Szkolenie jest w 80% dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. Uczestnicy dowiedzą się, jak budowac markę oraz prowadzić działania reklamowe i promocyjne w branży zdrowie i uroda. Grupą docelową są właciciele i menedżerowie salonów kosmetycznych, fryzjerskich i medycyny estetycznej, trenerzy personalni, dietetycy, rehabilitanci. Szkolenie zostanie przeprowadzone przez Agencję Marketingową MOMA.

Kiedy: 1 grudnia

Zapisy: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/view?id=97651&preview=1

Zawodowo zajmuję się digital PR-em. Podczas zwiedzania miast najbardziej zachwycają mnie bilboardy, a reklamy telewizyjne dla mnie mogłyby trwać w nieskończoność. Przygotowuję się do zostania cyfrowym nomadą - pierwszym celem są Filipiny, o ile pokonam lęk przed pająkami. Na razie jest 1:0 dla pająków.

Marketing i sprzedaż

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest już tak efektowne jak jeszcze jakiś czas temu. Konsumenci oczekują teraz znacznie więcej! Aktywny udział w wydarzeniu, czy nawet zainteresowanie nim może okazać się znacznie lepszą promocją Twojej firmy!

Zatem… od początku!

Od dziecka wiemy, że najbardziej lubi spędzać czas na rozrywce i aktywnym spędzaniu czasu. Co jakiś czas przeglądamy zakładkę “Wydarzenia” w mediach społecznościowych, szukając coś co najbardziej nam będzie odpowiadać. W ten sposób zapoznajemy się z wieloma ofertami wykorzystania swojego czasu. Dzięki szerokiej rozbieżności wydarzeń, zawsze znajdziemy najatrakcyjniejsze dla nas rozwiązanie.

Niestety organizacja wydarzeń jest niedocenionym sposobem na promocję, ponieważ wygodniej nam zaplanować kampanię promocyjną. Jest to prostsze i tańsze do wykonania – w rzeczywistości jest to mit!  Dodatkowo rzadko kiedy agencje marketingowe informują nas o takiej możliwości oferując firmie jedynie “zwykłe” rozwiązania.

Czy organizacja wydarzenia jest dla każdej branży? 

Zdecydowanie – TAK! Prawdą jest, że dla piekarni nie zorganizujemy konferencji o zarządzaniu projektami IT, a dla kawiarni meczu piłki siatkowej – nikt nie jest na tyle “szalony”.  Jednak, gdy odpowiemy sobie na pytanie “Kto będzie uczestnikiem wydarzenia” oraz czy jest on spójny z odbiorcą naszych produktów/ usług, mamy połowę sukcesu planowania za sobą. Później wystarczy jedynie sprawdzić co  naszego odbiorce zainteresuje.

Organizacja wydarzenia jest trudna?

Nie, jeśli podejdziemy do niej odpowiednio wcześnie i dobrze zaplanujemy organizacje to będzie dla nas ogromną frajdą. Oczywiście – wszystko zależy od wielkości! Jednak pisząc ten artykuł skupiam się na mniejszych przedsiębiorstwach. Dużym ułatwieniem organizacji jest jeśli posiadamy miejsce, gdzie możemy je zorganizować. Nie tylko ułatwia nam to całą realizację, ale również znacznie zmniejszy nam koszty jakie mamy ponieść. Dodatkowo ważnym elementem jest co planujemy, czy potrzebujemy czyjeś pomocy, zaangażowania. Im więcej osób, tym praca może okazać się dla nas trudniejsza. Jednak tu ogromną rolą jest oczywiście czas jaki sobie wyznaczymy na organizację.

Tak jak wspomniałam powyżej – najważniejsza jest dobra organizacja pracy!

Co zrobić, gdy nie chcemy zajmować się organizacją? 

Jednym z najprostszych wydarzeń jest zlecenie organizacji wydarzenia agencji, która z pewnością ucieszy się z samego zapytania o ofertę. Jednak jest jeszcze mniej znane rozwiązanie – sponsorowanie. Pewnie nie raz widziałeś logotypy firm partnerskich na materiałach promocyjnych wydarzeń i wydaje Ci się, że sponsorują tylko duże firmy. Prawda jednak jest taka, że żeby Twoje logo pojawiło się na plakacie potrzebujesz około 4 -6 tys. (jednak tu również wszystko jest zależne od wielkości wydarzenia i oferty współpracy jaką kierują organizatorzy dla firm). Organizatorzy wydarzeń będą zdziwieni, jeśli sam zadzwonisz z prośbą o współpracę, uwierz mi, ale dzięki temu możesz wymagać więcej 😉

W Twojej głowie mogły rodzić się pytania “Jak dobrze zaplanować organizację wydarzenia“, “Jakie wydarzenia sponsorować” czy nawet “Jak wybrać tematykę wydarzeń“, na te pytania odpowiem już wkrótce w następnych publikacjach. Zapraszam do obserwowania.

 

 

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni temu. Czy jest to realne zagrożenie dla Allegro?

Marketplace to usługa, dzięki której będziemy mogli na Facebooku w prosty sposób sprzedawać i kupować produkty. Mówi się, że może to być spora konkurencja dla Allegro i OLX. Platformię wyróżnia kilka funkcji, które przemawiają na jej plus, jak np. możliwość wyszukiwania produktów najbliżej naszej lokalizacji, przechowywanie zapisanych produktów i historii zakupów oraz… brak opłat.

To właśnie ten drugi powód sprawia, że gros użytkowników cieszy się na wejście marketplace do Polski, bowiem prowizje na Allegro bywają dosyć wysokie. Serwis ułatwia tylko kontakt między sprzedawcą a kupującym, lecz nie pośredniczy w płatnościach.

Użytkownicy będą mogli również zgłaszać przedmioty niezgodne z regulaminem.

Facebookowa aplikacja została już udostępniona w 27 krajach na świecie, w tym 19 w Europie. Dotąd w Polsce sprzedaż na Facebooku funkcjonowała przede wszystkim w grupach sprzedażowych.

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę informację wykorzystała Pani Monika Jaskólska i przeprowadziła niezwykle interesującą akcję na rzecz szpitala w Bielsku-Białej.

Wszystko zaczęło się rok temu, gdy Tom Hanks przebywał w Budapeszcie i trafił tam na małe fiaty. Był nimi zauroczony i nawet zrobił sobie z jednym zdjęcie, co później upublicznił w mediach społecznościowych. Polacy z wielkim entuzjazmem zareagowali na wiadomość aktora i post został udostępniony w największych stacjach telewizyjnych i serwisach internetowych w Polsce.

I got a new car! Hanx

Post udostępniony przez Tom Hanks (@tomhanks)

Wtedy właśnie Pani Monika Jaskólska wpadła na pomysł, że wręczy aktorowi malucha w prezencie. Wszak jest to bardzo tani samóchd, jednak wymagał renowacji i przede wszystkim odpowiedniego transportu do Stanów Zjednoczonych, dlatego na ten cel Jaskólska zorganizowała zbiórkę wśród mieszkańców Bielska-Białej. Pani Monice pomagał znany rajdowiec, Rafał Sonik – wziął na siebie odpowiedzialność wyboru odpowiedniego modelu, a także został jednym ze sponsorów przedsięwzięcia.

Stało się. Wreszcie nasz polski maluch został dostarczony do odbiorcy – auto trafiło do Kalifornii, a wydarzeniu towarzyszyły media i doskonałe humory uczestników.

“Nie wiem, ile mil wytrzyma na kalifornijskich drogach, ale pocieszono mnie, że będę mógł go naprawić śrubokrętem i damskim paskiem od spodni. Jestem zachwycony, zszokowany i zaskoczony!” – rozbawił wszystkich aktor.

Zebrane pieniądze, które nie zostały wykorzystane w akcji, przekazano na bielski szpital pediatryczny. Na ten cel Tom Hanks podarował również swoją książkę z autografem. Licytacja książki jest wciąż aktualna.

Link do dokonywania wpłat: https://pomagam.pl/maluchdlatoma

Czytaj więcej

POLECANE

Marketing i sprzedaż1 miesiąc temu

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest...

wiadomosci7 miesięcy temu

Limity i ograniczenia na Instagramie – poradnik dla początkujących

Masz nowe konto na Intagramie, ale Twoje posty finalnie nie wyglądają tak jak miały? Być może winę ponoszą limity, do...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Nauka potocznego słownictwa w języku obcym

Czy zdarza ci się myśleć, że znasz jakiś język obcy, a gdy rozmawiasz z rodzimym użytkownikiem danego kraju, okazuje się,...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Praca8 miesięcy temu

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Zdrowie8 miesięcy temu

Firmowe mikołajki – jak nie popełnić gafy?

W wielu przedsiębiorstwach rokrocznie organizowane są firmowe mikołajki. Bardzo często tradycja wiąże się z losowaniem jednej osoby z firmy i...

Popularne