Connect with us

Zdrowie

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Zdarza się, że już po godzinie od przyjścia do pracy chce nam się spać, czujemy się zmęczeni i brakuje nam sił do pracy. Wiele osób sięga wtedy po kawę – jeden kubek, drugi, czasem trzeci. Ale czy tylko kawa jest rozwiązaniem na tego typu sytuacje?

Dodano

w dniu

Kawa

Jeśli już sięgacie po kawę i jest to już kolejna kawa z rzędu, to lepiej wybierzcie zdrowszą odmianę tego napoju. Może to być kawa orkiszowa, żołędziówka lub kawa zielona. Kawa orkiszowa może być pita w dowolnej ilości przez dzieci, dorosłych i starszych. Nie zawiera kofeiny, a mimo to dodaje energii. Jej dodatkową zaletą jest obniżanie cholesterolu we krwi. Kawa żołędziówka również jest bezkofeinowa. Wzmacnia żołądek i wątrobę, reguluje pracę układu pokarmowego, daje poczucie sytości. Zalecana jest przy kuracjach odchudzających, gdyż pita na czczo likwiduje uczucie głodu. Natomiast kawa zielona zawiera kofeinę, ale ma cenne właściwości dla organizmu, m.in. jest w niej kwas chlorogenowy, który obniża wchłanianie cukrów i działa antyoksydacyjnie. Ponadto ta kawa jest łagodniejsza i delikatniejsza od kawy czarnej.

Nasiona

Są różne nasiona, które dodane do soków lub jogurtów, stanowią pyszną przekąskę i bombę energetyczną. Do tych nasion należy np. chia biała – zwiększa poziom energii,  zawiera kwasy Omega-3 i Omega-6, poprawia pracę mózgu, nastrój i koncentrację, oczyszcza organizm z toksyn, zmniejsza poziom cholesterolu we krwi, a także wzmacnia układ kostny.

Soki

Mowa tu o naturalnych sokach bez konserwantów, które zawierają naturalnie występujące cukry. Świetnie sprawdzą się soki z owoców takich jak:

  • jagoda acai – dobroczynnie wpływa na układ mięśniowy, krwionośny i immunologiczny, ma pozytywny wpływ na serce, zmniejsza ryzyko ataku serca i choroby niedokrwiennej, poprawia pamięć, i koncentrację, zawiera witaminy z grupy B,C,E, nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3,6,9, minerały (m.in. fosofr, magnez, wapń potas), oczyszcza organizm z toksyn, dodaje energii witalnej, podnosi odporność oraz poprawia metabolizm.
  • graviola – zawiera cenne witaminy: B1, B2, C, węglowodany, minerały: magnez, fosfor,  żelazo i potas, ponadto dodaje energii, zapewnia naturalną barierę ochronną, dzięki czemu chroni nasz system immunologiczny.
  • młody jęczmień – jest bogaty w witaminy: B1, B2, B12, C, E, osiada antyoksydanty, które spowalniają procesy starzenia się organizmu, dodaje energii, odkwasza organizm, dzięki obecności chlorofilu, oczyszcza jelita, wątrobę, zwycięża anemię, leczy opryszczkę, poprawia wzrok.

Jeśli te sposoby okażą się niewystarczające, można jeszcze sięgnąć po baton energetyczny. Takie batony są od jakiegoś czasu bardzo popularne (promuje je nawet Anna Lewandowska), łatwo dostępne i mają wiele smaków. Aronia, wiśnia, truskawska, malina, żurawina – do wyboru, do koloru. Smacznego!

Warto przeczytać: https://ispolka.pl/jak-poprawic-koncentracje

Jestem Renata, kocham gotować i dzielić się tym z innymi. Stąd nazwa mojego sklepu ze zdrową żywnością: ZDROWE DARY RENATY: https://zdrowedaryrenaty.pl

Popularne