Connect with us

Lifestyle

Zgłodniałeś w pracy? 5 pomysłów na zdrowe i smaczne przekąski

Podczas pracy przy komputerze zdarza nam się zgłodnieć między posiłkami, co często kończy się sięganiem po wysokokaloryczne batoniki, ciastka lub chipsy. A przecież można przygotować sobie zdrowe i smaczne przekąski. Przedstawiamy 5 pomysłów na przekąski w pracy.

Dodano

w dniu

Bakalie i orzechy

Spożywając orzechy nie tylko zaspokoisz niewielki głód, ale także poprawisz swoją pamięć i koncentrację oraz dostarczysz organizmowi wiele cennych witamin. Na przykład migdały zawierają dużą ilości białka, witamin B1, PP, potasu, poza tym chronią przed miażdżycą, zawałem serca, nowotworami, udarem mózgu, obniżeniem odporności i przedwczesnym starzeniem się. Natomiast orzechy makadamia pomagają zabiegać cukrzycy i chorobom serca, a ponadto obniżają poziom cholesterolu.

Chipsy owocowe

To kolejna zdrowa i pyszna przekąska, którą ekspresowo można przyrządzić w domu i spakować do pracy. Najprostsze do zrobienia są chipsy jabłkowe. Wystarczy pokroić jabłka na talarki, a następnie wstawić do piekarnika i suszyć. Oczywiście owoce można dowolnie doprawić, np. cynamonem. Chipsy owocowe są także dostępne w sklepach, my polecamy wybierać sklepy ze zdrową żywnością.

Produkty Superfoods

Od jakiegoś czasu bardzo popularne stały się produkty superfoods. Nie bez powodu są tak chętnie kupowane, ponieważ ich nazwa jest w 100% prawdziwa – to jedzenie jest naprawdę super! Tego typu żywność jest niskokaloryczna, naturalna i nieprzetworzona. Zaliczamy do nich nasiona chia, liofilizowaną czarną porzeczkę lub truskawkę, suszone algi morskie, jagody acai i wiele innych. Świetnie sprawdzą się w koktajlach.

Przetwory owocowe i warzywne

Tu mamy na myśli np. suszone pomidory lub wszelkiego rodzaju dżemy słodzone fruktozą. Takim dżemem można błyskawicznie posmarować np. wafle ryżowe i mamy super szybki i super pyszny deser! Dżemy sprawdzą się również na plackach bananowych lub pancakesach, które uprzednio można przyrządzić w domu i zabrać ze sobą do pracy.

Czekolada

Ale nie byle jaka czekolada! Zachęcamy do spożywania czekolady z surowych, nieprażonych ziaren kakaowca, połączonej np. z wiśnią i jagodami Acai. Taka czekolada jest bogata w magnez, żelazo i potas. Doskonałym pomysłem jest również ciemna czekolada z migdałami, której składniki pochodzą z rolnictwa ekologicznego. Pyszna jest także biała czekolada z pistacjami i solą – zdrowa alternatywa dla tradycyjnych czekolad.

Jeśli macie czas i chęci, to zachęcamy oczywiście do przygotowania w domu sałatek warzywnych lub owocowych oraz przeróżnych soków, które dostarczą Wam energii na cały dzień.

Jestem Renata, kocham gotować i dzielić się tym z innymi. Stąd nazwa mojego sklepu ze zdrową żywnością: ZDROWE DARY RENATY: https://zdrowedaryrenaty.pl

Popularne