Na świecie nie jest to nowe rozwiązanie, bowiem już w wielu krajach miała miejsce tego typu akcja promocyjna. Jest ona na tyle ciekawa, że trafi przede wszystkim do młodej widowni i możemy liczyć, że ten nowoczesny sposób przyciągnie do Polski wielu turystów, a także poprawi nasz wizerunek wśród obcokrajowców. Ministerstwo Sportu i Turystyki planuje zrealizować to przedsięwzięcie wiosną 2018 roku, a wśród zaproszonych internautów znajdą się youtuberzy z USA, Europy Zachodniej, a także z Azji. Za podróż influencerów zapłaci rzecz jasna państwo.
“Rzeczpospolita” informuje, że za wykonanie promocji odpowiada Polska Organizacja Turystyczna. POT deklaruje, że nie będzie ingerować w recenzowanie wycieczki przez videoblogerów, jednak możemy być pewni, że nie zostaniemy przedstawieni w złym świetle – wszak goście zdają sobie sprawę, że biorą udział w ważnym wydarzeniu, które jest także dla nich także rozrywką i formą wakacji, więc będą starać się pokazać jak najwięcej zalet naszego kraju. Co nie znaczy, że jeśli wydarzy się jakaś przykra sytuacja, to o niej nie wspomną, dlatego mamy nadzieję, że różne ugrupowania rasistowskie nie uznają tego projektu za doskonałą okazję do zaprezentowania swoich przekonań.
Aby kampania promocyjna odniosła sukces, nie wystarczy zaprosić wideoblogerów o największym zasięgu. Istotnym jest rodzaj prowadzonego przez nich kanału na YouTube, a także charakterystyka ich widzów. Świetnym przykładem tego, że w takiej akcji liczba followersów to nie wszystko, jest Krzysztof Gonciarz. Aktualnie jego kanał ma ok. 620 tysięcy subskrybentów – mimo że na polskim YouTube jest znacznie więcej “gwiazd” o dużo większej popularności, to właśnie on został zaproszony przez władze Izraela do zwiedzania ich kraju. Możemy przypuszczać, że powodem tego wyboru jest styl nagrywania Gonciarza oraz zainteresowanie podróżniczymi treściami przez jego obserwatorów.
Warto obejrzeć, jak wyglądała wycieczka Krzysztofa Gonciarza.
W sieci słychać bardzo pozytywne głosy na temat pomysłu naszego rządu. Mamy tylko nadzieję, że przygotowany program będzie zróżnicowany i atrakcyjny dla młodzieży, a zwiedzanie nie skupi się tylko na martyrologii narodu polskiego.