• Najnowsze
zachowanie w pracy

Współpracownicy Cię nie lubią? Sprawdź dlaczego!

Indywidualne interpretacje podatkowe – czym są i jak je uzyskać?

Instagram – jak zdobyć followersów?

3 najszybsze metody płatności dostępnych w sklepach internetowych

Maski – kremy na noc – jakie jest ich działanie?

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Telemedycyna szansą na poprawę funkcjonowania służby zdrowia w Polsce

Kompetencje rzecznika patentowego

Kompetencje rzecznika patentowego

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?

Kontakt
czwartek, 4 marca, 2021
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna Kariera i rozwój

Współpracownicy Cię nie lubią? Sprawdź dlaczego!

zachowanie w pracy

monsterpolska.pl

Udostępnij na FacebookTweetnij

Stałeś się łapczywy

W 2003 roku, badacz Dacher Kelner postanowił sprawdzić co się dzieje z ludźmi, gdy dojdą do władzy i utracą kontrolę nad zachowaniem. Do eksperymentu – opisanego w Psychological Review – zaprosił studentów, których podzielił na grupy. W każdej byli „pracownicy” i „szefowie”. Gdy tylko młodzi ludzie otrzymywali stanowiska zaczynali inaczej się zachowywać. Zmiana uwidaczniała się nawet w momencie jedzenia (w trakcie eksperymentu wnoszono bowiem na talerzu ciastka). Szefowie grupy mlaskali podczas jedzenia, nie zamykali ust, byli bardziej łapczywi. Wszystko co mówili i robili było bardziej ostentacyjne. Władza, którą dostawali na czas eksperymentu, sprawiała, że zachowywali się wobec współpracowników w mało elegancki sposób.

Darmowe ogłoszenia biznesowe – przeglądaj lub dodaj własne

Praktykujesz „spychologię”

Czyli? Robisz wszystko, aby nie pracować, a swoimi obowiązkami obciążać innych. Okazuje się, że z badań, które wykonał serwis primesoft.pl, wynika, że 36 proc. spięć pomiędzy pracownikami powoduje właśnie zrzucanie odpowiedzialności za zadania na innych.

Plotkujesz o wszystkim i o wszystkich

Czym innym są luźne rozmowy na kawie czy papierosie, a czym innym regularne plotki o współpracownikach w firmowej kuchni. Rozsiewanie plotek jest bardzo źle widziane w firmach o wysokiej kulturze pracy. Jeśli dodatkowo godzą one w dobre imię pracownika lub firmy mogą skończyć się wezwaniem na dywanik do szefa.

Jesteś mistrzem złośliwych uwag

Złośliwość, to jedna z przywar nielubianych w zespole – agresorów. Zanim przylgnie do ciebie łata agresora wiedz, że pokazujesz takim zachowaniem tylko swoją słabość. Z badań prowadzonych przez Nathanaela Fasta, profesora z University of Southern Kalifornia wynika, że ludzie zaczynają uzewnętrzniać negatywne emocje, kiedy czują, że ich ego jest zagrożone.

Facebook Messenger jako komunikator biznesowy?

Liczysz się tylko ty

Współpracownicy cenią osoby, na które mogą liczyć. Jeśli pracujesz tylko na własny sukces, a kolegów z pracy pozostawiasz samym sobie, nawet gdy masz możliwość im pomóc, nie zdobędziesz ich sympatii. Pamiętaj też, że pewnego dnia to ty możesz potrzebować zamienić się na dyżury albo pilnie poszukiwać kontaktu do osoby z branży. Na kogo możesz wówczas liczyć? Warto pracować szanując cały zespół.

Proza biurowego życia, czyli pożyczasz rzeczy bez pytania

Nie trzeba badań, wystarczą rozmowy z pracownikami, aby dowiedzieć się, że na liście najbardziej drażniących zachowań jest pożyczanie rzeczy (książek, kubków, herbaty) z biurka innych osób i to bez pytania. Słowem, „dobry zwyczaj, nie pożyczaj”.

Z wszelkich badań wynika, że z toksycznymi ludźmi nikt na dłuższą metę nie chce współpracować, a tym bardziej nie chce podlegać takiej osobie w biurze. Ekonomiczne wskaźniki pokazują, że w krajach gdzie panuje wysoka kultura pracy, a pewne zachowania są niedopuszczalne, pracownicy pracują efektywnie i są zadowoleni z miejsca zatrudnienia – mówi Joanna Żukowska, ekspert serwisu pracy MonsterPolska.pl.  Dlatego, jeśli dostrzegasz w sobie wspomniane przywary, warto rozpocząć pracę nas sobą. Jak przekonują trenerzy biznesu najprostszym sposobem na zyskanie sobie sympatii, może być proste stwierdzenie wypowiedziane w kierunku współpracownika: „dziękuję, bardzo cenię sobie pracę z tobą”. Jest tylko jeden warunek, musi to być powiedziane szczerze – radzi ekspert.

Poprzedni artykuł

Fundusze venture capital zarabiają na firmach nawet kilkaset procent

Następny artykuł

Facebook Messenger jako komunikator biznesowy?

Powiązane Artykuły

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Od Redakcja Serwisu
0
jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Ukraińcy chętnie pracują w Polsce. Coraz więcej sąsiadów zza wschodniej granicy wybiera Polskę jako kraj, w którym chcą zarabiać pieniądze....

Czytaj więcej

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Od Sylwia Grabowicz
0
Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Czytaj więcej

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Od Julia Sekieta
0
4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
Facebook Messenger

Facebook Messenger jako komunikator biznesowy?

kreatywność czy dyscyplina

Kreatywność czy dyscyplina w CV. Co pomoże znaleźć pracę?

rozliczenie pit

Ostatnie dni na rozliczenie się z fiskusem

ulgi podatkowe

Rozliczasz PIT? Pamiętaj o ulgach!

Please login to join discussion

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.