W ramach Digital News Initiative RADAR – tak się nazywa ów projekt – otrzymał od Google 700 tys euro na stworzenie robotów, które pomogą agencji PA, całkowicie zautomatyzować proces pozyskiwania i dystrybucji informacji prasowych zarówno do dużych wydawnictw jak i lokalnych mediów.
UOKiK kontroluje allegro. Gigant faworyzuje swój sklep kosztem innych sprzedawców?
W chwili obecnej, paczki danych wyszukiwane i przetwarzane są przez pięciu dziennikarzy, którzy codziennie „wyłapują” najnowsze wiadomości i komunikaty prasowe w instytucjach rządowych, lokalnych władz i instytucji pożytku publicznego. Tworzone przez roboty newsy, dotyczyć mają przede wszystkim, zdrowia, zatrudnienia czy przestępczości.
Zdaniem redaktora naczelnego Press Association, którym jest Pete Clifton, oprogramowanie przyczyni się do rozwoju każdego wydawnictwa. Skorzystać na RADARZ-e mają wszyscy, od lokalnych portali informacyjnych, poprzez blogerów i niezależnych wydawców, po największe wydawnictwa medialne.
Polski start-up wspiera proces badań klinicznych
Oto co czytamy w oświadczeniu Pete Cliftona „W czasach, gdy media doświadczają coraz większej presji komercyjnej, RADAR dostarczy ekosystem informacyjny z nisko kosztową metodą tworzenia materiałów związanych ze sprawami lokalnymi, odbiorcom zaś pozwoli kontrolować demokratyczne organy. Profesjonalni ludzcy dziennikarze wciąż będą pełnili kluczową funkcję, jednak RADAR umożliwia wykorzystanie sztucznej inteligencji celem zwiększenia liczby historii, która nigdy nie mogłaby zostać osiągnięta manualnie”.
Źródło: businessinsider.com.pl / theguardian.com