Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Efektywne prowadzenie strony na Facebooku przysparza wielu problemów nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z odbiorcami tylko jednej narodowości. Jeśli dochodzą do tego zagraniczni klienci, właściciele stron mają nie lada wyzwanie z układaniem treści. Przedstawiamy kilka sposobów, które można zastosować przy tworzeniu postów dla użytkowników z różnych krajów.

1. Tłumaczenie treści na inne języki w tym samym poście

To jedno z łatwiejszych rozwiązań, ale nie wszystkim użytkownikom taka forma komunikacji przypada do gustu. Dla niektórych jest to działanie wprowadzające chaos w przekazie. Mimo to na taką metodę decyduje się całkiem sporo marek, w tym wielu celebrytów. Skorzystała z niej także Ewa Chodakowska, jednak po czasie zrezygnowała.

2. Posty w wielu językach

Wyjście to nie jest skuteczne, gdy mamy różne komunikaty do kilku narodowości (bo np. dany produkt jest skierowany tylko na jeden rynek). Wtedy treść będzie niezrozumiała dla odbiorców z kraju, którego ten produkt nie dotyczy. Opcja sprawdza się natomiast w przypadku sławnych osób i krótkich treści. Przykładem może być poniższy wpis Roberta Lewandowskiego – takie komunikaty są zrozumałe dla wszystkich.

3. Założenie kilku stron

To chyba najprostsze sposób, ale i najbardziej czasochłonny, ponieważ trzeba włożyć więcej energii, m.in. w pozyskiwanie fanów. Sprawdza się to tylko wtedy, gdy mamy naprawdę wielu obserwatorów i pomoc w postaci zatrudnionej osoby, która jest odpowiedzialna za prowadzenie strony w danym języku. Z takiej możliwości skorzystał np. Forbes.

4. Opcja “Publikowanie w różnych językach”

Mowa o opcji, która jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Włącza się ją w ustawieniach:

Wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem, jednak nie jest to wyjście idealne. Dlaczego? Otóż pojawia nam się takie pole:

Możemy ustawić język domyślny oraz dodatkowe języki, w których zamierzamy napisać post. Problem jest wtedy, gdy post widzą użytkownicy z Niemiec. Z racji tego, że nie skierowaliśmy do nich bezpośredniej treści po niemiecku, będą oni widzieć wpis w języku domyślnym, czyli w tym przypadku w polskim. W momencie, gdy mamy klientów z Polski, UK i Francji, a chcemy przekazać informację tylko odbiorcom z Polski i UK, to Francuzi nie będą rozumieć o co chodzi. To znowu wprowadza zamieszanie i bywa powodem odlajkowania strony. Największym minusem jest jednak to, że nie można dostosować do każdego języka osobnej grafiki lub filmu, a to sprawia, że jesteśmy zmuszani do wykreowania uniwersalnych postów.

5. Strona globalna

To jest rozwiązanie najlepsze, wymarzone, ale… nie dla wszystkich dostępne. Informuje o tym również facebookowa pomoc: https://www.facebook.com/business/help/331800410323820 Z tej funkcjonalności korzytają największe marki, takie jak Coca-Cola, która ma łącznych polubień ponad 100 milionów – nie udałoby się zebrać tylu fanów, gdyby fanpage został podzielony na części lub gdyby firma mieszała języki w postach. Coca-Cola ma stronę globalną, dzięki czemu otrzymujemy wszystkie komunikaty dostosowane tylko dla Polaków. Nie widzimy treści, jakie marka kieruje do innych narodowości.

Jak stworzyć stronę globalną? Za granicą wystarczy tylko jedno kliknięcie, a dla Polaków ta funkcja jest niedostępna. Mało tego, w polskim centrum pomocy nie znajdziemy wskazówki, jak rozpocząć procedurę. Trzeba zrobić to nieco okrężną drogą. Należy samodzielnie złożyć wniosek do supportu Facebooka. Następnie obsługa przesyła plik w Excelu, który należy wypełnić, wypełniony arkusz odsyłamy z powrotem, po czym strona globalna zostaje uruchomiona. Trzeba się trochę pomęczyć, ale warto.

Przeczytaj także: https://ispolka.pl/jak-znalezc-prace-na-facebooku

Zawodowo zajmuję się digital PR-em. Podczas zwiedzania miast najbardziej zachwycają mnie bilboardy, a reklamy telewizyjne dla mnie mogłyby trwać w nieskończoność. Przygotowuję się do zostania cyfrowym nomadą - pierwszym celem są Filipiny, o ile pokonam lęk przed pająkami. Na razie jest 1:0 dla pająków.

Marketing i sprzedaż

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest już tak efektowne jak jeszcze jakiś czas temu. Konsumenci oczekują teraz znacznie więcej! Aktywny udział w wydarzeniu, czy nawet zainteresowanie nim może okazać się znacznie lepszą promocją Twojej firmy!

Zatem… od początku!

Od dziecka wiemy, że najbardziej lubi spędzać czas na rozrywce i aktywnym spędzaniu czasu. Co jakiś czas przeglądamy zakładkę “Wydarzenia” w mediach społecznościowych, szukając coś co najbardziej nam będzie odpowiadać. W ten sposób zapoznajemy się z wieloma ofertami wykorzystania swojego czasu. Dzięki szerokiej rozbieżności wydarzeń, zawsze znajdziemy najatrakcyjniejsze dla nas rozwiązanie.

Niestety organizacja wydarzeń jest niedocenionym sposobem na promocję, ponieważ wygodniej nam zaplanować kampanię promocyjną. Jest to prostsze i tańsze do wykonania – w rzeczywistości jest to mit!  Dodatkowo rzadko kiedy agencje marketingowe informują nas o takiej możliwości oferując firmie jedynie “zwykłe” rozwiązania.

Czy organizacja wydarzenia jest dla każdej branży? 

Zdecydowanie – TAK! Prawdą jest, że dla piekarni nie zorganizujemy konferencji o zarządzaniu projektami IT, a dla kawiarni meczu piłki siatkowej – nikt nie jest na tyle “szalony”.  Jednak, gdy odpowiemy sobie na pytanie “Kto będzie uczestnikiem wydarzenia” oraz czy jest on spójny z odbiorcą naszych produktów/ usług, mamy połowę sukcesu planowania za sobą. Później wystarczy jedynie sprawdzić co  naszego odbiorce zainteresuje.

Organizacja wydarzenia jest trudna?

Nie, jeśli podejdziemy do niej odpowiednio wcześnie i dobrze zaplanujemy organizacje to będzie dla nas ogromną frajdą. Oczywiście – wszystko zależy od wielkości! Jednak pisząc ten artykuł skupiam się na mniejszych przedsiębiorstwach. Dużym ułatwieniem organizacji jest jeśli posiadamy miejsce, gdzie możemy je zorganizować. Nie tylko ułatwia nam to całą realizację, ale również znacznie zmniejszy nam koszty jakie mamy ponieść. Dodatkowo ważnym elementem jest co planujemy, czy potrzebujemy czyjeś pomocy, zaangażowania. Im więcej osób, tym praca może okazać się dla nas trudniejsza. Jednak tu ogromną rolą jest oczywiście czas jaki sobie wyznaczymy na organizację.

Tak jak wspomniałam powyżej – najważniejsza jest dobra organizacja pracy!

Co zrobić, gdy nie chcemy zajmować się organizacją? 

Jednym z najprostszych wydarzeń jest zlecenie organizacji wydarzenia agencji, która z pewnością ucieszy się z samego zapytania o ofertę. Jednak jest jeszcze mniej znane rozwiązanie – sponsorowanie. Pewnie nie raz widziałeś logotypy firm partnerskich na materiałach promocyjnych wydarzeń i wydaje Ci się, że sponsorują tylko duże firmy. Prawda jednak jest taka, że żeby Twoje logo pojawiło się na plakacie potrzebujesz około 4 -6 tys. (jednak tu również wszystko jest zależne od wielkości wydarzenia i oferty współpracy jaką kierują organizatorzy dla firm). Organizatorzy wydarzeń będą zdziwieni, jeśli sam zadzwonisz z prośbą o współpracę, uwierz mi, ale dzięki temu możesz wymagać więcej 😉

W Twojej głowie mogły rodzić się pytania “Jak dobrze zaplanować organizację wydarzenia“, “Jakie wydarzenia sponsorować” czy nawet “Jak wybrać tematykę wydarzeń“, na te pytania odpowiem już wkrótce w następnych publikacjach. Zapraszam do obserwowania.

 

 

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni temu. Czy jest to realne zagrożenie dla Allegro?

Marketplace to usługa, dzięki której będziemy mogli na Facebooku w prosty sposób sprzedawać i kupować produkty. Mówi się, że może to być spora konkurencja dla Allegro i OLX. Platformię wyróżnia kilka funkcji, które przemawiają na jej plus, jak np. możliwość wyszukiwania produktów najbliżej naszej lokalizacji, przechowywanie zapisanych produktów i historii zakupów oraz… brak opłat.

To właśnie ten drugi powód sprawia, że gros użytkowników cieszy się na wejście marketplace do Polski, bowiem prowizje na Allegro bywają dosyć wysokie. Serwis ułatwia tylko kontakt między sprzedawcą a kupującym, lecz nie pośredniczy w płatnościach.

Użytkownicy będą mogli również zgłaszać przedmioty niezgodne z regulaminem.

Facebookowa aplikacja została już udostępniona w 27 krajach na świecie, w tym 19 w Europie. Dotąd w Polsce sprzedaż na Facebooku funkcjonowała przede wszystkim w grupach sprzedażowych.

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę informację wykorzystała Pani Monika Jaskólska i przeprowadziła niezwykle interesującą akcję na rzecz szpitala w Bielsku-Białej.

Wszystko zaczęło się rok temu, gdy Tom Hanks przebywał w Budapeszcie i trafił tam na małe fiaty. Był nimi zauroczony i nawet zrobił sobie z jednym zdjęcie, co później upublicznił w mediach społecznościowych. Polacy z wielkim entuzjazmem zareagowali na wiadomość aktora i post został udostępniony w największych stacjach telewizyjnych i serwisach internetowych w Polsce.

I got a new car! Hanx

Post udostępniony przez Tom Hanks (@tomhanks)

Wtedy właśnie Pani Monika Jaskólska wpadła na pomysł, że wręczy aktorowi malucha w prezencie. Wszak jest to bardzo tani samóchd, jednak wymagał renowacji i przede wszystkim odpowiedniego transportu do Stanów Zjednoczonych, dlatego na ten cel Jaskólska zorganizowała zbiórkę wśród mieszkańców Bielska-Białej. Pani Monice pomagał znany rajdowiec, Rafał Sonik – wziął na siebie odpowiedzialność wyboru odpowiedniego modelu, a także został jednym ze sponsorów przedsięwzięcia.

Stało się. Wreszcie nasz polski maluch został dostarczony do odbiorcy – auto trafiło do Kalifornii, a wydarzeniu towarzyszyły media i doskonałe humory uczestników.

“Nie wiem, ile mil wytrzyma na kalifornijskich drogach, ale pocieszono mnie, że będę mógł go naprawić śrubokrętem i damskim paskiem od spodni. Jestem zachwycony, zszokowany i zaskoczony!” – rozbawił wszystkich aktor.

Zebrane pieniądze, które nie zostały wykorzystane w akcji, przekazano na bielski szpital pediatryczny. Na ten cel Tom Hanks podarował również swoją książkę z autografem. Licytacja książki jest wciąż aktualna.

Link do dokonywania wpłat: https://pomagam.pl/maluchdlatoma

Czytaj więcej

POLECANE

Marketing i sprzedaż1 miesiąc temu

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest...

wiadomosci7 miesięcy temu

Limity i ograniczenia na Instagramie – poradnik dla początkujących

Masz nowe konto na Intagramie, ale Twoje posty finalnie nie wyglądają tak jak miały? Być może winę ponoszą limity, do...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Nauka potocznego słownictwa w języku obcym

Czy zdarza ci się myśleć, że znasz jakiś język obcy, a gdy rozmawiasz z rodzimym użytkownikiem danego kraju, okazuje się,...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Praca8 miesięcy temu

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Zdrowie8 miesięcy temu

Firmowe mikołajki – jak nie popełnić gafy?

W wielu przedsiębiorstwach rokrocznie organizowane są firmowe mikołajki. Bardzo często tradycja wiąże się z losowaniem jednej osoby z firmy i...

Popularne