Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Efektywne prowadzenie strony na Facebooku przysparza wielu problemów nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z odbiorcami tylko jednej narodowości. Jeśli dochodzą do tego zagraniczni klienci, właściciele stron mają nie lada wyzwanie z układaniem treści. Przedstawiamy kilka sposobów, które można zastosować przy tworzeniu postów dla użytkowników z różnych krajów.

Joanna 🔎💻📝

Dodano

w dniu

1. Tłumaczenie treści na inne języki w tym samym poście

To jedno z łatwiejszych rozwiązań, ale nie wszystkim użytkownikom taka forma komunikacji przypada do gustu. Dla niektórych jest to działanie wprowadzające chaos w przekazie. Mimo to na taką metodę decyduje się całkiem sporo marek, w tym wielu celebrytów. Skorzystała z niej także Ewa Chodakowska, jednak po czasie zrezygnowała.

2. Posty w wielu językach

Wyjście to nie jest skuteczne, gdy mamy różne komunikaty do kilku narodowości (bo np. dany produkt jest skierowany tylko na jeden rynek). Wtedy treść będzie niezrozumiała dla odbiorców z kraju, którego ten produkt nie dotyczy. Opcja sprawdza się natomiast w przypadku sławnych osób i krótkich treści. Przykładem może być poniższy wpis Roberta Lewandowskiego – takie komunikaty są zrozumałe dla wszystkich.

3. Założenie kilku stron

To chyba najprostsze sposób, ale i najbardziej czasochłonny, ponieważ trzeba włożyć więcej energii, m.in. w pozyskiwanie fanów. Sprawdza się to tylko wtedy, gdy mamy naprawdę wielu obserwatorów i pomoc w postaci zatrudnionej osoby, która jest odpowiedzialna za prowadzenie strony w danym języku. Z takiej możliwości skorzystał np. Forbes.

4. Opcja “Publikowanie w różnych językach”

Mowa o opcji, która jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Włącza się ją w ustawieniach:

Wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem, jednak nie jest to wyjście idealne. Dlaczego? Otóż pojawia nam się takie pole:

Możemy ustawić język domyślny oraz dodatkowe języki, w których zamierzamy napisać post. Problem jest wtedy, gdy post widzą użytkownicy z Niemiec. Z racji tego, że nie skierowaliśmy do nich bezpośredniej treści po niemiecku, będą oni widzieć wpis w języku domyślnym, czyli w tym przypadku w polskim. W momencie, gdy mamy klientów z Polski, UK i Francji, a chcemy przekazać informację tylko odbiorcom z Polski i UK, to Francuzi nie będą rozumieć o co chodzi. To znowu wprowadza zamieszanie i bywa powodem odlajkowania strony. Największym minusem jest jednak to, że nie można dostosować do każdego języka osobnej grafiki lub filmu, a to sprawia, że jesteśmy zmuszani do wykreowania uniwersalnych postów.

5. Strona globalna

To jest rozwiązanie najlepsze, wymarzone, ale… nie dla wszystkich dostępne. Informuje o tym również facebookowa pomoc: https://www.facebook.com/business/help/331800410323820 Z tej funkcjonalności korzytają największe marki, takie jak Coca-Cola, która ma łącznych polubień ponad 100 milionów – nie udałoby się zebrać tylu fanów, gdyby fanpage został podzielony na części lub gdyby firma mieszała języki w postach. Coca-Cola ma stronę globalną, dzięki czemu otrzymujemy wszystkie komunikaty dostosowane tylko dla Polaków. Nie widzimy treści, jakie marka kieruje do innych narodowości.

Jak stworzyć stronę globalną? Za granicą wystarczy tylko jedno kliknięcie, a dla Polaków ta funkcja jest niedostępna. Mało tego, w polskim centrum pomocy nie znajdziemy wskazówki, jak rozpocząć procedurę. Trzeba zrobić to nieco okrężną drogą. Należy samodzielnie złożyć wniosek do supportu Facebooka. Następnie obsługa przesyła plik w Excelu, który należy wypełnić, wypełniony arkusz odsyłamy z powrotem, po czym strona globalna zostaje uruchomiona. Trzeba się trochę pomęczyć, ale warto.

Przeczytaj także: https://ispolka.pl/jak-znalezc-prace-na-facebooku

Zawodowo zajmuję się digital PR-em. Podczas zwiedzania miast najbardziej zachwycają mnie bilboardy, a reklamy telewizyjne dla mnie mogłyby trwać w nieskończoność. Przygotowuję się do zostania cyfrowym nomadą - pierwszym celem są Filipiny, o ile pokonam lęk przed pająkami. Na razie jest 1:0 dla pająków.

Czytaj więcej
Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany by dodać komentarz Logowanie

Dodaj komentarz

Marketing i sprzedaż

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni temu. Czy jest to realne zagrożenie dla Allegro?

Joanna 🔎💻📝

Dodano

w dniu

Marketplace to usługa, dzięki której będziemy mogli na Facebooku w prosty sposób sprzedawać i kupować produkty. Mówi się, że może to być spora konkurencja dla Allegro i OLX. Platformię wyróżnia kilka funkcji, które przemawiają na jej plus, jak np. możliwość wyszukiwania produktów najbliżej naszej lokalizacji, przechowywanie zapisanych produktów i historii zakupów oraz… brak opłat.

To właśnie ten drugi powód sprawia, że gros użytkowników cieszy się na wejście marketplace do Polski, bowiem prowizje na Allegro bywają dosyć wysokie. Serwis ułatwia tylko kontakt między sprzedawcą a kupującym, lecz nie pośredniczy w płatnościach.

Użytkownicy będą mogli również zgłaszać przedmioty niezgodne z regulaminem.

Facebookowa aplikacja została już udostępniona w 27 krajach na świecie, w tym 19 w Europie. Dotąd w Polsce sprzedaż na Facebooku funkcjonowała przede wszystkim w grupach sprzedażowych.

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę informację wykorzystała Pani Monika Jaskólska i przeprowadziła niezwykle interesującą akcję na rzecz szpitala w Bielsku-Białej.

Joanna 🔎💻📝

Dodano

w dniu

Wszystko zaczęło się rok temu, gdy Tom Hanks przebywał w Budapeszcie i trafił tam na małe fiaty. Był nimi zauroczony i nawet zrobił sobie z jednym zdjęcie, co później upublicznił w mediach społecznościowych. Polacy z wielkim entuzjazmem zareagowali na wiadomość aktora i post został udostępniony w największych stacjach telewizyjnych i serwisach internetowych w Polsce.

I got a new car! Hanx

Post udostępniony przez Tom Hanks (@tomhanks)

Wtedy właśnie Pani Monika Jaskólska wpadła na pomysł, że wręczy aktorowi malucha w prezencie. Wszak jest to bardzo tani samóchd, jednak wymagał renowacji i przede wszystkim odpowiedniego transportu do Stanów Zjednoczonych, dlatego na ten cel Jaskólska zorganizowała zbiórkę wśród mieszkańców Bielska-Białej. Pani Monice pomagał znany rajdowiec, Rafał Sonik – wziął na siebie odpowiedzialność wyboru odpowiedniego modelu, a także został jednym ze sponsorów przedsięwzięcia.

Stało się. Wreszcie nasz polski maluch został dostarczony do odbiorcy – auto trafiło do Kalifornii, a wydarzeniu towarzyszyły media i doskonałe humory uczestników.

“Nie wiem, ile mil wytrzyma na kalifornijskich drogach, ale pocieszono mnie, że będę mógł go naprawić śrubokrętem i damskim paskiem od spodni. Jestem zachwycony, zszokowany i zaskoczony!” – rozbawił wszystkich aktor.

Zebrane pieniądze, które nie zostały wykorzystane w akcji, przekazano na bielski szpital pediatryczny. Na ten cel Tom Hanks podarował również swoją książkę z autografem. Licytacja książki jest wciąż aktualna.

Link do dokonywania wpłat: https://pomagam.pl/maluchdlatoma

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy znika im olbrzymia liczba followersów. A wyjaśnienie tej zagadki jest bardzo proste.

Joanna 🔎💻📝

Dodano

w dniu

Wyobraź sobie, że chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, więc wpadasz na pomysł, że stworzysz firmowy profil na Instagramie i w ten sposób pokażesz się światu. Robisz ładną grafikę, dołączasz ciekawy opis, starannie dobierasz hasztagi. Wrzucasz foto. Nagle dostajesz dziesiątki polubień zdjęcia, zaczyna Cię obserwować mnóstwo osób i myślisz “O rany, ale to proste!” lub “Ale mam świetną firmę, skoro zdobyłem tak szybko tylu followersów”.

Na drugi dzień część tych osób znika, więc wrzucasz kolejną grafikę, znowu sukces, ale i tym razem ci ludzie po czasie uciekają. Gdy sytuacja powtarza się wielokrotnie, wreszcie dociera do Ciebie, co jest grane. Uświadomiasz sobie, że ludzie dlatego Cię obserwują, bo liczą na follow4follow, a jeśli tego follow z Twojej strony nie będzie, to uciekną razem ze swoim lajkiem. Zresztą wielu z nich ucieknie nawet, gdy zrewanżujesz się followaniem.

 

Czujesz rozczarowanie. Często złość. I postanawiasz, że nie pozwolisz na kpiny z własnej osoby, więc będziesz sprawdzać, kto wycofuje się z obserwowania, mimo że Ty się zrewanżowałeś. Ale jak to zrobić? Oczywiście aplikacjami.

Jedną z łatwiejszych w obsłudzie aplikacji, która pozwoli sprawdzić, kto usunął nas z listy obserwowanych, a kto zaczął obserwować, jest Followers Assistant. W ten sposób mamy pogląd na to, czy dana osoba/marka została naszym followersem tylko na chwilę, prawdopodobnie w celu follow4follow.

Czy warto sobie tym zawracać głowę? Niektórzy pewnie powiedzą, że nie, jednak na pewno ta wiedza przyda się osobom, które dopiero wkroczyły w promowanie swojej firmy w social mediach.

Czytaj więcej

POLECANE

wiadomosci1 miesiąc temu

Limity i ograniczenia na Instagramie – poradnik dla początkujących

Masz nowe konto na Intagramie, ale Twoje posty finalnie nie wyglądają tak jak miały? Być może winę ponoszą limity, do...

Kariera i rozwój1 miesiąc temu

Nauka potocznego słownictwa w języku obcym

Czy zdarza ci się myśleć, że znasz jakiś język obcy, a gdy rozmawiasz z rodzimym użytkownikiem danego kraju, okazuje się,...

Kariera i rozwój1 miesiąc temu

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Praca1 miesiąc temu

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Marketing i sprzedaż2 miesiące temu

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Marketing i sprzedaż2 miesiące temu

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę...

Marketing i sprzedaż2 miesiące temu

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy...

Popularne