• Najnowsze
rynek hoteli

Polski rynek hotelowy kwitnie

Jak napisać dobre CV szukając pracy za granicą?

Obsługa inwestycji deweloperskich – finansowanie

Postępowanie spadkowe – czy jest obowiązkowe?

Czym jest darowizna od rodziny?

Kasy fiskalne Elzab – dlaczego warto postawić na renomowanego producenta?

Gdzie zwrócić się o pomoc dla zadłużonych firm? Przegląd najlepszych sposobów pomocy dla dłużników

Gdzie zwrócić się o pomoc dla zadłużonych firm? Przegląd najlepszych sposobów pomocy dla dłużników

Jak wybrać odpowiedniego prawnika, który pomoże wygrać sprawę?

Wyrok TSUE w sprawie kredytów we frankach – co oznacza dla frankowiczów?

Kto może uzyskać pożyczkę pod zastaw nieruchomości?

Sklep internetowy z chemią gospodarczą – jak go stworzyć?

Kontakt
niedziela, 3 lipca, 2022
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna wiadomosci

Polski rynek hotelowy kwitnie

Udostępnij na FacebookTweetnij

– Każdy inwestor szuka wysokich zwrotów z inwestycji i branża hotelarska takie zwroty zapewnia. Biorąc pod uwagę to, że rynek rośnie z roku na rok, coraz więcej turystów przyjeżdża do Polski i rośnie siła nabywcza konsumentów odwiedzających hotele, przyszłość rysuje się w jasnych barwach. To dobry czas dla branży i dla inwestorów szukających możliwości inwestycyjnych i dwucyfrowych zwrotów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Gilles Clavie, prezes hotelowej grupy Orbis.

Z informacji międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wynika, że polski rynek hotelowy znajduje się w fazie stabilnego wzrostu, na co wpływa między innymi silny popyt wewnętrzny, dogodna lokalizacja i dobre połączenia z całą Europą, atrakcyjne ceny usług hotelowych i możliwości rozwoju.

Liczba noclegów udzielonych w Polsce rośnie nieprzerwanie od 2009 roku. W 2015 roku wyniosła 32,6 mln, co stanowiło 9-procentowy wzrost do poprzedniego roku. Jak informuje Cushman & Wakefield, najnowsze dane wskazują, że od maja ubiegłego roku wskaźnik RevPAR (Revenue Per Available Room – przychody na jeden dostępny pokój, najważniejszy wskaźnik dla operatorów hotelowych), wzrósł o 10,4 proc. Polski rynek doceniają zarówno krajowi, jak i zagraniczni inwestorzy i deweloperzy.

– Profil polskiego rynku jest nieco inny niż w pozostałych krajach regionu, może poza Rumunią. Oba kraje mają bardzo silne, duże rynki wewnętrzne, które są bardzo perspektywiczne dla branży. Jeśli mówimy o realizacji inwestycji w Polsce, to rynek staje się coraz bardziej nasycony – mówi Gilles Clavie.

Prezes hotelowej grupy zaznacza, że Orbis jest w Polsce obecny w 42 lokalizacjach i obecnie nie widzi już tak wielu szans inwestycyjnych, jak jeszcze kilka lat temu. Dlatego spółka skupia się głównie na zarządzaniu swoimi aktywami i poszukiwaniu partnerów chętnych, aby dołączyć do sieci i otwierać obiekty hotelowe na zasadzie franczyzy.

– Rynek jest już wystarczająco dojrzały, więc ten model będzie się rozwijał – uważa Gilles Clavie.

Mimo coraz większego nasycenia polskiego rynku Orbis zamierza utrzymać wysoką dynamikę inwestycji. W minionym roku sieć otworzyła dwa kolejne własne hotele: krakowski Mercure Stare Miasto i ibis Stare Miasto w Gdańsku. Poza tym urosła o siedem nowych hoteli działających na zasadach franczyzy, które powiększyły bazę noclegową o 700 pokoi. Podpisała też 13 umów dotyczących kolejnych otwarć, zabezpieczając swój rozwój w kolejnych miesiącach.

– W 2017 roku więcej zainwestujemy w renowację i modernizację hoteli. Takie inwestycje planujemy m.in. w Poznaniu i Budapeszcie. Budujemy też kilka nowych hoteli, które zostaną otwarte w 2018 roku – mówi Gilles Clavie.

Ekspert podkreśla, że zarówno na polski, jak i na europejski rynek hotelowy bardzo wpływa geopolityka. W związku z falą terroryzmu w Europie Zachodniej przy wyborze celu podróży klienci coraz częściej kierują się kwestiami bezpieczeństwa. To działa na korzyść Polski jako kierunku turystycznego.

Zakładasz firmę? Pomyśl o gotowej spółce – przeglądaj oferty.

– To, co dzieje się w Europie Zachodniej, uświadomiło nam, jak ważne jest poczucie bezpieczeństwa. Polscy turyści ze względu na bezpieczeństwo zostają w kraju, a zagraniczni wybierają na wypoczynek Polskę i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Region, w tym również Polska, staje się coraz bardziej widoczny na arenie międzynarodowej – mówi Gilles Clavie.

Prezes grupy Orbis zauważa, że w ciągu ostatnich lat Polska obejmowała prezydencję w UE, organizowała piłkarskie mistrzostwa Europy EURO 2012 i niedawny szczyt NATO. Wszystko to złożyło się na większą międzynarodową rozpoznawalność Polski.

– Wszystkie te wydarzenia pokazały całemu światu, że Polska ma wielki potencjał organizacyjny i oferuje wysoki poziom usług. Widać to także na blogach i w mediach społecznościowych, gdzie coraz więcej pisze się o takich krajach jak Polska, Rumunia czy Węgry. To zwiększa zainteresowanie turystów. Widzimy więc wyraźnie, że sytuacja w naszej branży jest dobra, a wydatki na turystykę rosną. To dobry znak na przyszłość – mówi Gilles Clavie.

Z ubiegłorocznego raportu raport Christie & Co, globalnej firmy doradczej specjalizującej się w rynku hotelowym, wynika, że od 2006 roku liczba hoteli zwiększyła się o 79 proc., natomiast liczba turystów korzystających z usług hoteli wzrosła o 86 proc. Jedna piąta (20 proc.) pobytów hotelowych została zarezerwowana przez gości zza granicy, głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Ukrainy i Stanów Zjednoczonych.

Dodaj darmowe ogłoszenie biznesowe

Gilles Clavie zauważa, że w branży mocno odczuwalny jest wzrost oczekiwań klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Coraz większy nacisk kładziony jest na usługi spersonalizowane i jakość obsługi. Hotele muszą wdrażać indywidualne rozwiązania, żeby wyróżnić się na tle konkurencji.

– Goście szukają czegoś unikalnego, oczekują wyjątkowych doświadczeń i profesjonalnego kontaktu z personelem. Szukając pracowników, mniejszą uwagę zwracamy na kwalifikacje zawodowe, a większą na kompetencje interpersonalne. Potrzebujemy kogoś, kto będzie w stanie zadbać o gości i przewidywać ich prośby. Wszystko zmierza w kierunku większej personalizacji – mówi Gilles Clavie.

Ubiegłoroczne wyniki Orbisu odzwierciedlają dobrą sytuację polskiego rynku. Grupa poprawiła wyniki finansowe i zwiększyła zysk. Odnotowała również wzrost frekwencji o 2,4 pkt proc., a wskaźnik RevPAR zwiększył się o 11,2 proc. powyżej rynkowej średniej.

Z danych GUS wynika, że w pierwszym półroczu 2016 r. z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 12,9 mln turystów, w tym 20,8 proc. turystów zagranicznych (2,7 mln). W porównaniu do analogicznego okresu 2015 r. odnotowano wzrost liczby turystów ogółem i turystów zagranicznych o 7 proc. Na polskim rynku działa blisko 2,4 tys. hoteli.

Poprzedni artykuł

Rośnie rynek car-sharingu. Kto na tym skorzysta?

Następny artykuł

Rozwiązanie spółki komandytowej bez przeprowadzenia likwidacji

Powiązane Artykuły

Jak napisać dobre CV szukając pracy za granicą?

Od Redakcja Serwisu
0

CV to podstawowy dokument dla osób szukających pracy. Jest ono wizytówką kandydata i pozwala pracodawcy zapoznać się z przyszłym pracownikiem....

Czytaj więcej

Obsługa inwestycji deweloperskich – finansowanie

Od Redakcja Serwisu
0

Obsługa inwestycji deweloperskich to złożony proces, na który składa się wiele działań prawnika od nieruchomości. Dlatego bardzo ważne jest, by...

Czytaj więcej

Postępowanie spadkowe – czy jest obowiązkowe?

Od Redakcja Serwisu
0

Otrzymanie spadku może wywołać u niektórych osób obawy przed koniecznością wszczęcia postępowania spadkowego. Czy jest ono obowiązkowe, a jeśli tak,...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
rozwiązanie spółki komandytowej

Rozwiązanie spółki komandytowej bez przeprowadzenia likwidacji

adaptacja pracowników

Adaptacja pracowników – nie tylko dla nowych

polski rynek nieruchomości

Polski Rynek Nieruchomości - raport

biznes partner

HR Biznes Partner – wsparcie na drodze do sukcesu

Please login to join discussion

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.