• Najnowsze
Pięć błędów, przez które nasza kariera wyhamuje

Pięć błędów, przez które nasza kariera wyhamuje

Instagram – jak zdobyć followersów?

3 najszybsze metody płatności dostępnych w sklepach internetowych

Maski – kremy na noc – jakie jest ich działanie?

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Telemedycyna szansą na poprawę funkcjonowania służby zdrowia w Polsce

Kompetencje rzecznika patentowego

Kompetencje rzecznika patentowego

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Kontakt
poniedziałek, 18 stycznia, 2021
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna Kariera i rozwój

Pięć błędów, przez które nasza kariera wyhamuje

Pięć błędów, przez które nasza kariera wyhamuje

pixabay

Udostępnij na FacebookTweetnij

Każdy popełnia błędy, szczególnie na początku. Jednak błędy błędom nierówne. Są takie, które nie wyrządzą nam wielkiej szkody. Ale są i takie, przez które nasza kariera może ucierpieć. Najgorzej, kiedy ich popełnianie wejdzie nam w nawyk – mówi Joanna Żukowska, ekspertka serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl i radzi, jakich błędów unikać:

Błąd 1: O jeden deadline za daleko

Nawet najpilniejszemu pracownikowi czasem powinie się noga. W natłoku zadań trudno utrzymać terminy. Jeśli obsuwa zdarzy się raz, pewnie nic wielkiego się nie stanie. Jednak jeśli ciągle pracujemy np. nad kwartalnym raportem sprzedażowym, który od dwóch tygodni powinien leżeć na biurku szefa, mamy problem. Takich wtop kariera nie udźwignie.  

Podpowiedź: Popracuj nad organizacją pracy

Ustal, gdzie leży przyczyna problemu. Czy zależy od czynników zewnętrznych, na które nie mamy wpływu? Czy od nas? Jeśli to drugie, trzeba wziąć się za siebie i swoje umiejętności organizacyjne. Jeśli mamy problem z zarządzaniem czasem, warto podzielić go (np. ten, który pozostał do zakończenia projektu) na mniejsze części. W ten sposób narzucimy sobie dyscyplinę i łatwiej ogarniemy zadanie. Kariera najczęściej wymaga pracowitości i uporządkowania.

Biuro musi być smart, czyli przestrzeń biurowa szyta na miarę

Błąd 2: O pieniądzach nie rozmawiam

Co piąty Polak nie potrafi rozmawiać o pieniądzach (wynika z badań TNS Polska). Uważamy, że to temat tabu, nie potrafimy negocjować ani zarobków, ani podwyżek. Tymczasem nie podejmując rozmowy o pieniądzach, zostawiamy je na stole.

Podpowiedź: Nie bój się negocjować stawek

Nie negocjujemy z różnych powodów – boimy się odrzucenia, nie wiemy jak, brakuje nam pewności siebie. Trzeba się więc do tego przygotować. Pomoże dobry research – spróbujmy się dowiedzieć, ile zarabia się na podobnym stanowisku, np. na portalu Pensjometr.pl. Warto też poćwiczyć – np. odegrać negocjacyjną scenkę z zaufanym współpracownikiem. Kiedy poczujemy się komfortowo „sprzedając” siebie, łatwo wynegocjujemy lepsze stawki, a nasza kariera nabierze rozpędu. 

Błąd 3: Mam pracę, więc się nie integruję

Kariera bez ludzi się nie uda. Tak modny dziś networking – czyli nawiązywanie i utrzymywanie sieci zawodowych kontaktów – to warunek niemal konieczny do zawodowego rozwoju. Niestety, wielu z nas przestaje o to dbać, kiedy tylko znajdzie pracę.

Podpowiedź: Networking potrzebny jest stale

To jest nieodzowny element budowania wizerunku – bycie w kontakcie z ludźmi z branży, stałe zdobywanie nowych znajomości. Nie przebywając z ludźmi, przegapiamy szanse. Nie wystarczy obecność na portalach społecznościowych – nie odpuszczajmy branżowych konferencji i spotkań. Warto też pomyśleć o zapisaniu się do jakiejś zawodowej organizacji.  

Pomysł na biznes. Sugarfina, czyli cukierki nie dla dzieci

Błąd 4: Palenie mostów

Zdarza się, że jesteśmy tak sfrustrowani pracą, że rzucamy ją w złości. Trudno też zachować zimną krew, gdy jesteśmy zwalniani. Zdarza się wreszcie, że błąd leży po naszej stronie. W żadnym z tych przypadków awanturowanie się nie jest dobrym pomysłem. Może się na nas zemścić. Nie wiadomo kiedy i z kim znowu skrzyżują się nasze zawodowe drogi.

Podpowiedź: Dowiedz się, co poszło nie tak

Dlaczego doszło do tak napiętej sytuacji? To kluczowe pytanie, na które trzeba znaleźć odpowiedź. Jeśli namierzymy błąd, nie popełnimy go drugi raz. A może to kwestia charakteru? Wtedy trzeba próbować nauczyć się panowania nad emocjami.  

Błąd 5: Zaniedbanie własnego rozwoju  

Kariera nie znosi stagnacji. By mieć szanse na rozwój, trzeba ciągle działać. Łatwo wpaść w rutynę i zapomnieć o rozwoju, zwłaszcza gdy nasz pracodawca o to nie dba.

Podpowiedź: Stwarzaj sobie możliwości

Kurs online, udział w seminarium, zrobienie kolejnego certyfikatu – to rzeczy, których nie można odpuszczać. Zanim się zapiszemy, zapytajmy szefa – może pochwalić nasz zapał i pokryć koszty wybranych szkoleń.

Poprzedni artykuł

Hobby milionerów. 9 najczęstszych zainteresowań ludzi bogatych

Następny artykuł

Miliarder uważa, że niebawem będziemy pracować tylko 4h dziennie

Powiązane Artykuły

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Od Redakcja Serwisu
0
jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Ukraińcy chętnie pracują w Polsce. Coraz więcej sąsiadów zza wschodniej granicy wybiera Polskę jako kraj, w którym chcą zarabiać pieniądze....

Czytaj więcej

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Od Sylwia Grabowicz
0
Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Czytaj więcej

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Od Julia Sekieta
0
4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
Jack Ma o długości pracy

Miliarder uważa, że niebawem będziemy pracować tylko 4h dziennie

zmiany w przetwarzaniu danych osobowych

Modyfikacja konstrukcji zgody na przetwarzanie danych

Automatyczne zaznaczanie zgody na przetwarzanie danych

Automatyczne zaznaczanie zgody na przetwarzanie danych zabronione

przedawnienie roszczenia

Ministerstwo Sprawiedliwości obroni dłużnika. To sąd sprawdzi zasadność roszczenia

Please login to join discussion

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.