Produkt przyciąga
Przypadki można by mnożyć: stojąc w sklepie tuż przed przystąpieniem do kasy wyłożony jest produkt – gumy do żucia, batoniki, lizaki, zapalniczki, tabletki. Wszystko równe, kolorowe, postawione na wielkości oczu, zapraszające do zakupu. Oraz taki także jest cel: skusić konsumenta, jaki właśnie zakończył robić zakupy (lecz wciąż nie zapłacił za nie) do kolejnego, tymże razem rzeczywiście ostatniego zakupu. Merchandising w ułatwionej postaci to dwa w jednym: sprzedający, jaki równocześnie dba o tzw. kompozycję sklepową, więc odpowiednią wystawę produktu w szafce i w całym sklepie. Na decyzję konsumenta oddziałuje jednakże nie jedynie prezentacja produktu. Jednakowo istotne są odcień oraz siła światła sklepowego, muzyka płynąca z głośników, zapach, natomiast chociażby właściwa temperatura w sklepie. Obsługa sklepu, zawsze zdolna do udzielenia wskazówek niepewnej klienteli, także ma zadanie do zrobienia.
Układ produktów – ważne określenie w merchandisingu
O sukcesie sprzedaży konkretnego artykułu stanowi parę elementów: wartość, rozpoznawalność firmy, lub trwająca akcja reklamowa. Ważnym aspektem pełnego mechanizmu jest jednakże także ułożenie artykułu we właściwym miejscu na sklepowej półce. Ważne produkty powinny być położone na wielkości wzroku klienta, ok. 130 -160 cm od posadzki. Na dolnych regałach umieszcza się produkty o najmniejszej wartości. Wykładając produkt na półki pamiętaj, iż największym zainteresowaniem nabywców cieszy się zawsze środek regału.
Doskonały merchandising – co może dać spółce?
Odpowiedni merchandising to przede wszystkim przyrost sprzedaży. Odmienna zaleta to zwiększenie wartości spółki i poprawa jej wizerunku w oczach ewentualnych konsumentów. Doskonale zaprojektowany merchandising ma również na celu zatrzymanie konsumenta w sklepie dłużej aniżeli planował, zaciekawienie go specjalną ofertą, natomiast co za tymże idzie – jest wielka szansa, iż dany klient kupi więcej aniżeli jeden artykuł. Merchandising to nie jedynie umieszczanie produktu na półkach, w taki sposób, żeby podnieść ruch. To również wygląd sklepu, panujące tam zapachy oraz muzyka w tle. Wszelkie owe elementy składają się na odpowiedni odbiór konkretnego sklepu poprzez konsumenta, skłaniają go do wejścia, zakupu oraz co jednakowo istotne – do powrotu.