Maty ładujące na wyposażeniu restauracji i sklepów
Firma Powermat znalazła rozwiązanie, które na zachodzie stosowane jest już od dawna, czyli publiczne ładowarki do smartfonów. Jak zapowiada przedstawiciel firmy, do końca 2017 roku, dostępnych ma być w Polsce 1000 mat w takich miejscach jak dworce, lotniska, restauracje czy hotele.
Nowa nokia 3310 – wielki powrót po 17 latach?
– Przy normalnym ładowaniu smartfonu trzeba mieć ładowarkę, gniazdko i telefon, podłączyć ładowarkę do gniazdka, a telefon do ładowarki i wówczas można ładować baterię. My oferujemy w przestrzeniach publicznych maty do ładowania, dzięki czemu ucinamy kable. Nie chcemy, aby konsument nosił w plecaku kilka ładowarek albo powerbank, oferujemy coś zupełnie innego – mówi Juliusz Korwin, dyrektor ds. marketingu w Powermat Polska.
Maty mają być umieszczone na blatach lub stołach i dostępne będą dla każdego. Jeśli zaś Twój telefon nie posiada możliwości ładowania bezprzewodowego, maty są wyposażone także w przewody z microUSB lub Lightning.
Rozwiązanie napędzane aplikacją
Co ciekawe, firma oferuje także aplikację, która w sytuacji gdy Toje urządzenie osiąga niski poziom naładowania baterii, poinformuje Cię o tym, gdzie najbliżej Ciebie znajduje się mata ładująca.
– Wystarczy znaleźć w aplikacji punkt ładowania, położyć telefon, nieważne czy standard bezprzewodowego ładowania wbudowany jest w telefonie. Wystarczy położyć telefon, włączyć naszą aplikację, nacisnąć przycisk gotowy do ładowania i ładować telefon. Jeśli nie ma formatu bezprzewodowego ładowania, w każdym naszym punkcie są power ringi, wystarczy je włożyć do telefonu – tłumaczy Juliusz Korwin.
Snoop Dogg inwestuje w Robinhooda. Inwestycyjny BOOM na aplikację do…
Korzystanie z aplikacji jest całkowicie darmowe, a rozwiązanie działa jak typowy system lojalnościowy. „Przy przechodzeniu w promieniu 500 m od danej restauracji, dostanie się zaproszenie od gospodarza – wpadnij, zjedz coś, zapoznaj się z moim miejscem. Jeśli spaceruje się po Warszawie, a telefon ma 10 proc. baterii, pojawia się automatyczne wskazanie, gdzie jest najbliższy lokal do ładowania, gdzie można skorzystać z unikatowych promocji, których nie ma w innych systemach lojalnościowych”
Jak zapewnia Juliusz Korwin udostępnienie ładowania telefonu w swojej restauracji, przyciąga i zatrzymuje klientów w lokalu. Badanie wykonano na 300 użytkownikach Powermat w Stanach Zjednoczonych. Dla 93% osób, możliwość ładowania bezprzewodowego ma wpływ na wybór lokalu lub sklepu.
Źródło: newseria