• Najnowsze
lidlaki kontra świeżaki

Lidl vs Biedronka, czyli marketingowa wojna dyskontów o najmłodszych klientów

Instagram – jak zdobyć followersów?

3 najszybsze metody płatności dostępnych w sklepach internetowych

Maski – kremy na noc – jakie jest ich działanie?

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Telemedycyna szansą na poprawę funkcjonowania służby zdrowia w Polsce

Kompetencje rzecznika patentowego

Kompetencje rzecznika patentowego

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Kontakt
poniedziałek, 25 stycznia, 2021
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna Strategie Marketing i sprzedaż

Lidl vs Biedronka, czyli marketingowa wojna dyskontów o najmłodszych klientów

lidlaki kontra świeżaki

pixabay

Udostępnij na FacebookTweetnij

Kto był pierwszy?

Jeśli ktoś nie interesuje się branżą reklamową, to zapewne od razu pomyślał, że Lidl bezczelnie skopiował pomysł Biedronki. W końcu w grę wchodzą olbrzymie pieniądze. W poprzedniej edycji Biedronka rozdała około 5 milionów pluszaków, czyli klienci musieli wydać na nie co najmniej 3 miliardy złotych. Sprawa jest jednak nieco bardziej skomplikowana. Okazuje się, że pierwszy był… Lidl. Ale nie polski, lecz oddział portugalski.

Jak do tego doszło, że w Polsce Gang Świeżaków przejęła Biedronka, a nie Lidl? Biedronka po prostu pierwsza zdecydowała się wykupić koncept marketingowy agencji TCC. Nie ma w tym nic nieuczciwego, Lidl po prostu przegapił swoją szansę. W tym roku postanowił jednak naprawić swój błąd i wprowadził Lidlaki z Ryneczku.

„– Kolekcję Lidlaków z Ryneczku Lidla wprowadziliśmy w odpowiedzi na liczne prośby naszych klientów, którzy zgłaszali chęć nabycia takich zabawek dla swoich dzieci. Oferowane przez nas pluszaki wyróżnia uczciwa, niska cena – 9,99 zł za sztukę oraz najwyższe standardy bezpieczeństwa – wszystkie spełniają wymogi europejskiej normy dotyczącej bezpieczeństwa zabawek EN 71, która opisuje, aż 13 aspektów. Mamy nadzieję, że ucieszą one szczególnie rodziców najmłodszych dzieci” – oświadczyła Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Podobne zabawki, inne zasady

Mimo że akcja jest podobna, to jednak sposób zdobycia zabawek zupełnie inny. Biedronka udostępnia maskotki w zamian za zebrane punkty (60 punktów – Świeżak za darmo) oraz w cenie regularnej bez punktów za 49,99 złotych. A Lidl po prostu sprzedaje Lidlaki za 9,99 złotych, bez programu punktowego. 

Plusem Biedronki jest uzupełnienie Gangu o dodatkowe Świeżaki, jest to Groszek Grześ, Rzodkiewka Żaneta, Kalafior Krzyś i Borówka Basia, a także Świeżaki Juniorki, więc wybór zabawek jest znacznie większy. Ponadto Biedronka nie ogranicza się tylko do sprzedaży zabawek, ale stworzyła dla dzieci również inne atrakcje, takie jak piosenki, konkursy, a także aplikacja mobilna „Gang Świeżaków 2”.

Wygląda na to, że Biedronka dużo solidniej przygotowała się do akcji. Rozreklamowanie jej też przebiega na dużo większą skalę. Ale czy to wystarczy do powtórzenia sukcesu zeszłorocznej edycji? Na odpowiedź musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy.

Poprzedni artykuł

Nietypowy pomysł na biznes. Wypożyczalnia członków rodziny i przyjaciół

Następny artykuł

O niektórych obowiązkach podatkowych wielu przedsiębiorców nie pamięta

Powiązane Artykuły

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Od Redakcja Serwisu
0
Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising jest to działalność marketingowa polegająca na naprawie wizerunku, widoczności i reklamy konkretnego artykułu, firmy czy artykułów w celu podniesienia...

Czytaj więcej

Instagram – jak zdobyć followersów?

Od Karolina Kaszub
0
Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Czytaj więcej

Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Od Redakcja Serwisu
0
Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Efektywne prowadzenie strony na Facebooku przysparza wielu problemów nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z odbiorcami tylko jednej narodowości. Jeśli...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
obowiązki podatkowe

O niektórych obowiązkach podatkowych wielu przedsiębiorców nie pamięta

startup w Polsce

W Polsce znacznie trudniej rozwijać startup niż w innych krajach

czy bitcoin do instrument finansowy

Trudny aspekt rozrachunkowy kryptowalut. Czy Bitcoin to instrument finansowy?

Masz startup oparty o Blockchain? Zgłoś swój projekt i zyskaj wsparcie na rozwój

Masz startup oparty o Blockchain? Zgłoś swój projekt i zyskaj wsparcie na rozwój

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.