Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Jak promować firmę i zdobyć pierwszych klientów?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością inwestowania w reklamę i marketing – zarówno na samym starcie, jak i na późniejszym etapie rozwoju firmy. Najwygodniejszą formą zadbania o ten element działalności jest oczywiście skorzystanie
z agencji reklamowych, które poprowadzą nasz biznes do sukcesu, jednak trzeba się liczyć ze sporym wydatkiem. Jak zatem stworzyć reklamę firmy niewielkim kosztem? Przedstawiamy kilka sposobów.

jak promować firmę

POSTAW NA INTERNET

Wydaje się raczej oczywiste, że reklama w Internecie jest pozycją obowiązkową, gdy chcemy pozyskać nowych klientów. Jednak wskazówka ta sugeruje, aby postawić TYLKO na Internet. Dlaczego? Ponieważ każda promocja outdoorowa wiąże się z opłatami – ulotki, bilboardy, plakaty. Nawet, jeśli ktoś uzna, że są to niewielkie kwoty, bowiem ulotki można wydrukować w setkach sztuk za zaledwie kilka złotych, to znacznie rozsądniej wykorzystać te pieniądze na internetowe działania marketingowe, takie jak płatne promowanie postów na Facebooku, artykuły sponsorowane, ulepszenie wyglądu strony internetowej lub wykupienie pakietu w serwisach monitorujących media internetowe. Oczywiście nie odrzucajmy całkiem reklamy tradycyjnej. Jeżeli budżet na nią pozwala, to jak najbardziej warto wykorzystać wszelkie możliwe sposoby dotarcia do klientów. Lecz gdy musimy zmniejszyć ilość działań
w mediach społecznościowych na rzecz wspomnianych ulotek, wówczas radzimy postawić TYLKO na Internet.

WYBÓR MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Gdy mówimy o reklamie w Internecie, chodzi nam oczywiście o prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych. Możliwości jest sporo, ale nie oznacza to, że powinniśmy zakładać konta we wszelkich możliwych serwisach. Prowadzenie konta na najwyższym poziomie bywa czasochłonne nawet na jednym portalu, więc warto ograniczyć miejsca, w których pojawimy się ze swoją marką. Do dyspozycji mamy m.in. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat – należy samemu zdecydować, która forma komunikowania się z klientami będzie najatrakcyjniejsza w przypadku naszej marki. Firmy sprzedające produkty związane z dekoracją wnętrz wzbudzą zainteresowanie grafikami na Instagramie i Pintereście, a firmy np. z branży finansowej odnajdą się na LinkedIn i Twitterze. Facebook przyda się natomiast każdej marce, gdyż umożliwia wdrożenie szeregu działań marketingowych, o czym napisaliśmy tu.

BLOG FIRMOWY

Każda firma chcąca prowadzić komunikację internetową powinna mieć rzecz jasna stronę internetową. Ale to nie wszystko. Stronę można wzbogacić również o blog firmowy, na którym marka będzie dzielić się z innymi użytkownikami wiedzą na temat branży, w której działa. To zwiększa prawdopodobieństwo, że stronę firmy odwiedzi znacznie więcej osób i być może zainteresują się jej usługami. Blog firmowy może być prowadzony samodzielnie, ale można również zlecić jego zarządzanie agencjom interaktywnym.

ARTYKUŁY SPONSOROWANE

Artykuły sponsorowane to kolejny świetny sposób na zaprezentowanie wiedzy na temat branży i tym samym dotarcie do klientów. Artykuł sponsorowany nie polega na bezpośrednim reklamowaniu się, bo to nie zachęci czytelnika do lektury. Treść powinna poruszać tematy związane z obszarem naszej działalności, lecz bez namawiania do korzystania z usług. Trzeba mieć świadomość, że płatne artykuły w poczytnych serwisach są drogie, często kwoty te sięgają kilku tysięcy złotych. Na szczęście nie zawsze stawki są tak wysokie, dlatego warto szukać miejsc idealnych na naszą kieszeń.

MONITOROWANIE INTERNETU

Jak wyszukiwać miejsca, w których można umieścić artykuł sponsorowany lub w których pojawia się dyskusja o naszej branży albo nawet o naszej marce? Przydadzą się do tego narzędzia do monitorowania Internetu. Do dyspozycji jest m.in. SentiOne, Brand24, Monitori, Newspoint. Niestety, najlepsze programy kosztują niemało, ale nie są to bardzo wygórowane kwoty. Bezpłatne narzędzia mają mocne ograniczone funkcje, więc jeśli chcemy skorzystać z profesjonalnego programu, lecz nasz budżet na to nie pozwala, to można wypróbować wersję testową danego oprogramowania. Przykładem jest SentiOne, które umożliwia darmowe testowanie przez 14 dni.

Więcej sposobów na promocję marki nie tylko w Internecie, ale także w formie tradycyjnej, pojawi się na ispolka.pl już wkrótce.

Zawodowo zajmuję się digital PR-em. Podczas zwiedzania miast najbardziej zachwycają mnie bilboardy, a reklamy telewizyjne dla mnie mogłyby trwać w nieskończoność. Przygotowuję się do zostania cyfrowym nomadą - pierwszym celem są Filipiny, o ile pokonam lęk przed pająkami. Na razie jest 1:0 dla pająków.

Popularne