Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Jak promować firmę i zdobyć pierwszych klientów?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością inwestowania w reklamę i marketing – zarówno na samym starcie, jak i na późniejszym etapie rozwoju firmy. Najwygodniejszą formą zadbania o ten element działalności jest oczywiście skorzystanie
z agencji reklamowych, które poprowadzą nasz biznes do sukcesu, jednak trzeba się liczyć ze sporym wydatkiem. Jak zatem stworzyć reklamę firmy niewielkim kosztem? Przedstawiamy kilka sposobów.

jak promować firmę

POSTAW NA INTERNET

Wydaje się raczej oczywiste, że reklama w Internecie jest pozycją obowiązkową, gdy chcemy pozyskać nowych klientów. Jednak wskazówka ta sugeruje, aby postawić TYLKO na Internet. Dlaczego? Ponieważ każda promocja outdoorowa wiąże się z opłatami – ulotki, bilboardy, plakaty. Nawet, jeśli ktoś uzna, że są to niewielkie kwoty, bowiem ulotki można wydrukować w setkach sztuk za zaledwie kilka złotych, to znacznie rozsądniej wykorzystać te pieniądze na internetowe działania marketingowe, takie jak płatne promowanie postów na Facebooku, artykuły sponsorowane, ulepszenie wyglądu strony internetowej lub wykupienie pakietu w serwisach monitorujących media internetowe. Oczywiście nie odrzucajmy całkiem reklamy tradycyjnej. Jeżeli budżet na nią pozwala, to jak najbardziej warto wykorzystać wszelkie możliwe sposoby dotarcia do klientów. Lecz gdy musimy zmniejszyć ilość działań
w mediach społecznościowych na rzecz wspomnianych ulotek, wówczas radzimy postawić TYLKO na Internet.

WYBÓR MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Gdy mówimy o reklamie w Internecie, chodzi nam oczywiście o prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych. Możliwości jest sporo, ale nie oznacza to, że powinniśmy zakładać konta we wszelkich możliwych serwisach. Prowadzenie konta na najwyższym poziomie bywa czasochłonne nawet na jednym portalu, więc warto ograniczyć miejsca, w których pojawimy się ze swoją marką. Do dyspozycji mamy m.in. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat – należy samemu zdecydować, która forma komunikowania się z klientami będzie najatrakcyjniejsza w przypadku naszej marki. Firmy sprzedające produkty związane z dekoracją wnętrz wzbudzą zainteresowanie grafikami na Instagramie i Pintereście, a firmy np. z branży finansowej odnajdą się na LinkedIn i Twitterze. Facebook przyda się natomiast każdej marce, gdyż umożliwia wdrożenie szeregu działań marketingowych, o czym napisaliśmy tu.

BLOG FIRMOWY

Każda firma chcąca prowadzić komunikację internetową powinna mieć rzecz jasna stronę internetową. Ale to nie wszystko. Stronę można wzbogacić również o blog firmowy, na którym marka będzie dzielić się z innymi użytkownikami wiedzą na temat branży, w której działa. To zwiększa prawdopodobieństwo, że stronę firmy odwiedzi znacznie więcej osób i być może zainteresują się jej usługami. Blog firmowy może być prowadzony samodzielnie, ale można również zlecić jego zarządzanie agencjom interaktywnym.

ARTYKUŁY SPONSOROWANE

Artykuły sponsorowane to kolejny świetny sposób na zaprezentowanie wiedzy na temat branży i tym samym dotarcie do klientów. Artykuł sponsorowany nie polega na bezpośrednim reklamowaniu się, bo to nie zachęci czytelnika do lektury. Treść powinna poruszać tematy związane z obszarem naszej działalności, lecz bez namawiania do korzystania z usług. Trzeba mieć świadomość, że płatne artykuły w poczytnych serwisach są drogie, często kwoty te sięgają kilku tysięcy złotych. Na szczęście nie zawsze stawki są tak wysokie, dlatego warto szukać miejsc idealnych na naszą kieszeń.

MONITOROWANIE INTERNETU

Jak wyszukiwać miejsca, w których można umieścić artykuł sponsorowany lub w których pojawia się dyskusja o naszej branży albo nawet o naszej marce? Przydadzą się do tego narzędzia do monitorowania Internetu. Do dyspozycji jest m.in. SentiOne, Brand24, Monitori, Newspoint. Niestety, najlepsze programy kosztują niemało, ale nie są to bardzo wygórowane kwoty. Bezpłatne narzędzia mają mocne ograniczone funkcje, więc jeśli chcemy skorzystać z profesjonalnego programu, lecz nasz budżet na to nie pozwala, to można wypróbować wersję testową danego oprogramowania. Przykładem jest SentiOne, które umożliwia darmowe testowanie przez 14 dni.

Więcej sposobów na promocję marki nie tylko w Internecie, ale także w formie tradycyjnej, pojawi się na ispolka.pl już wkrótce.

Zawodowo zajmuję się digital PR-em. Podczas zwiedzania miast najbardziej zachwycają mnie bilboardy, a reklamy telewizyjne dla mnie mogłyby trwać w nieskończoność. Przygotowuję się do zostania cyfrowym nomadą - pierwszym celem są Filipiny, o ile pokonam lęk przed pająkami. Na razie jest 1:0 dla pająków.

Marketing i sprzedaż

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest już tak efektowne jak jeszcze jakiś czas temu. Konsumenci oczekują teraz znacznie więcej! Aktywny udział w wydarzeniu, czy nawet zainteresowanie nim może okazać się znacznie lepszą promocją Twojej firmy!

Zatem… od początku!

Od dziecka wiemy, że najbardziej lubi spędzać czas na rozrywce i aktywnym spędzaniu czasu. Co jakiś czas przeglądamy zakładkę “Wydarzenia” w mediach społecznościowych, szukając coś co najbardziej nam będzie odpowiadać. W ten sposób zapoznajemy się z wieloma ofertami wykorzystania swojego czasu. Dzięki szerokiej rozbieżności wydarzeń, zawsze znajdziemy najatrakcyjniejsze dla nas rozwiązanie.

Niestety organizacja wydarzeń jest niedocenionym sposobem na promocję, ponieważ wygodniej nam zaplanować kampanię promocyjną. Jest to prostsze i tańsze do wykonania – w rzeczywistości jest to mit!  Dodatkowo rzadko kiedy agencje marketingowe informują nas o takiej możliwości oferując firmie jedynie “zwykłe” rozwiązania.

Czy organizacja wydarzenia jest dla każdej branży? 

Zdecydowanie – TAK! Prawdą jest, że dla piekarni nie zorganizujemy konferencji o zarządzaniu projektami IT, a dla kawiarni meczu piłki siatkowej – nikt nie jest na tyle “szalony”.  Jednak, gdy odpowiemy sobie na pytanie “Kto będzie uczestnikiem wydarzenia” oraz czy jest on spójny z odbiorcą naszych produktów/ usług, mamy połowę sukcesu planowania za sobą. Później wystarczy jedynie sprawdzić co  naszego odbiorce zainteresuje.

Organizacja wydarzenia jest trudna?

Nie, jeśli podejdziemy do niej odpowiednio wcześnie i dobrze zaplanujemy organizacje to będzie dla nas ogromną frajdą. Oczywiście – wszystko zależy od wielkości! Jednak pisząc ten artykuł skupiam się na mniejszych przedsiębiorstwach. Dużym ułatwieniem organizacji jest jeśli posiadamy miejsce, gdzie możemy je zorganizować. Nie tylko ułatwia nam to całą realizację, ale również znacznie zmniejszy nam koszty jakie mamy ponieść. Dodatkowo ważnym elementem jest co planujemy, czy potrzebujemy czyjeś pomocy, zaangażowania. Im więcej osób, tym praca może okazać się dla nas trudniejsza. Jednak tu ogromną rolą jest oczywiście czas jaki sobie wyznaczymy na organizację.

Tak jak wspomniałam powyżej – najważniejsza jest dobra organizacja pracy!

Co zrobić, gdy nie chcemy zajmować się organizacją? 

Jednym z najprostszych wydarzeń jest zlecenie organizacji wydarzenia agencji, która z pewnością ucieszy się z samego zapytania o ofertę. Jednak jest jeszcze mniej znane rozwiązanie – sponsorowanie. Pewnie nie raz widziałeś logotypy firm partnerskich na materiałach promocyjnych wydarzeń i wydaje Ci się, że sponsorują tylko duże firmy. Prawda jednak jest taka, że żeby Twoje logo pojawiło się na plakacie potrzebujesz około 4 -6 tys. (jednak tu również wszystko jest zależne od wielkości wydarzenia i oferty współpracy jaką kierują organizatorzy dla firm). Organizatorzy wydarzeń będą zdziwieni, jeśli sam zadzwonisz z prośbą o współpracę, uwierz mi, ale dzięki temu możesz wymagać więcej 😉

W Twojej głowie mogły rodzić się pytania “Jak dobrze zaplanować organizację wydarzenia“, “Jakie wydarzenia sponsorować” czy nawet “Jak wybrać tematykę wydarzeń“, na te pytania odpowiem już wkrótce w następnych publikacjach. Zapraszam do obserwowania.

 

 

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni temu. Czy jest to realne zagrożenie dla Allegro?

Marketplace to usługa, dzięki której będziemy mogli na Facebooku w prosty sposób sprzedawać i kupować produkty. Mówi się, że może to być spora konkurencja dla Allegro i OLX. Platformię wyróżnia kilka funkcji, które przemawiają na jej plus, jak np. możliwość wyszukiwania produktów najbliżej naszej lokalizacji, przechowywanie zapisanych produktów i historii zakupów oraz… brak opłat.

To właśnie ten drugi powód sprawia, że gros użytkowników cieszy się na wejście marketplace do Polski, bowiem prowizje na Allegro bywają dosyć wysokie. Serwis ułatwia tylko kontakt między sprzedawcą a kupującym, lecz nie pośredniczy w płatnościach.

Użytkownicy będą mogli również zgłaszać przedmioty niezgodne z regulaminem.

Facebookowa aplikacja została już udostępniona w 27 krajach na świecie, w tym 19 w Europie. Dotąd w Polsce sprzedaż na Facebooku funkcjonowała przede wszystkim w grupach sprzedażowych.

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę informację wykorzystała Pani Monika Jaskólska i przeprowadziła niezwykle interesującą akcję na rzecz szpitala w Bielsku-Białej.

Wszystko zaczęło się rok temu, gdy Tom Hanks przebywał w Budapeszcie i trafił tam na małe fiaty. Był nimi zauroczony i nawet zrobił sobie z jednym zdjęcie, co później upublicznił w mediach społecznościowych. Polacy z wielkim entuzjazmem zareagowali na wiadomość aktora i post został udostępniony w największych stacjach telewizyjnych i serwisach internetowych w Polsce.

I got a new car! Hanx

Post udostępniony przez Tom Hanks (@tomhanks)

Wtedy właśnie Pani Monika Jaskólska wpadła na pomysł, że wręczy aktorowi malucha w prezencie. Wszak jest to bardzo tani samóchd, jednak wymagał renowacji i przede wszystkim odpowiedniego transportu do Stanów Zjednoczonych, dlatego na ten cel Jaskólska zorganizowała zbiórkę wśród mieszkańców Bielska-Białej. Pani Monice pomagał znany rajdowiec, Rafał Sonik – wziął na siebie odpowiedzialność wyboru odpowiedniego modelu, a także został jednym ze sponsorów przedsięwzięcia.

Stało się. Wreszcie nasz polski maluch został dostarczony do odbiorcy – auto trafiło do Kalifornii, a wydarzeniu towarzyszyły media i doskonałe humory uczestników.

“Nie wiem, ile mil wytrzyma na kalifornijskich drogach, ale pocieszono mnie, że będę mógł go naprawić śrubokrętem i damskim paskiem od spodni. Jestem zachwycony, zszokowany i zaskoczony!” – rozbawił wszystkich aktor.

Zebrane pieniądze, które nie zostały wykorzystane w akcji, przekazano na bielski szpital pediatryczny. Na ten cel Tom Hanks podarował również swoją książkę z autografem. Licytacja książki jest wciąż aktualna.

Link do dokonywania wpłat: https://pomagam.pl/maluchdlatoma

Czytaj więcej

POLECANE

Marketing i sprzedaż1 miesiąc temu

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest...

wiadomosci7 miesięcy temu

Limity i ograniczenia na Instagramie – poradnik dla początkujących

Masz nowe konto na Intagramie, ale Twoje posty finalnie nie wyglądają tak jak miały? Być może winę ponoszą limity, do...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Nauka potocznego słownictwa w języku obcym

Czy zdarza ci się myśleć, że znasz jakiś język obcy, a gdy rozmawiasz z rodzimym użytkownikiem danego kraju, okazuje się,...

Kariera i rozwój8 miesięcy temu

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Praca8 miesięcy temu

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy...

Marketing i sprzedaż8 miesięcy temu

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Zdrowie8 miesięcy temu

Firmowe mikołajki – jak nie popełnić gafy?

W wielu przedsiębiorstwach rokrocznie organizowane są firmowe mikołajki. Bardzo często tradycja wiąże się z losowaniem jednej osoby z firmy i...

Popularne