• Najnowsze
Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?

Jak napisać dobre CV szukając pracy za granicą?

Obsługa inwestycji deweloperskich – finansowanie

Postępowanie spadkowe – czy jest obowiązkowe?

Czym jest darowizna od rodziny?

Kasy fiskalne Elzab – dlaczego warto postawić na renomowanego producenta?

Gdzie zwrócić się o pomoc dla zadłużonych firm? Przegląd najlepszych sposobów pomocy dla dłużników

Gdzie zwrócić się o pomoc dla zadłużonych firm? Przegląd najlepszych sposobów pomocy dla dłużników

Jak wybrać odpowiedniego prawnika, który pomoże wygrać sprawę?

Wyrok TSUE w sprawie kredytów we frankach – co oznacza dla frankowiczów?

Kto może uzyskać pożyczkę pod zastaw nieruchomości?

Sklep internetowy z chemią gospodarczą – jak go stworzyć?

Kontakt
niedziela, 3 lipca, 2022
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna Strategie Marketing i sprzedaż

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?
Udostępnij na FacebookTweetnij

W dzisiejszych czasach, posiadanie profili społecznościowych swojego biznesu i marki to już obowiązek. Szczególnie ważnym wydaje się być Facebook, który zrzesza całą masę użytkowników i pozwala na dotarcie do najlepszej grupy docelowej. Jednak cięcie zasięgów i drogie reklamy sprawiają, że warto zainteresować się innym kanałem sprzedaży i skutecznego budowania marki, jakim jest Instagram.

Od czego zacząć budowanie marki na Instagramie?

  • Na początek postaw sobie cel – co chcesz osiągnąć korzystając z Instagrama? Dotrzeć do grupy docelowej? Pokazać swoje produkty? Sprzedawać coś bezpośrednio? Ocieplić wizerunek i pokazać kulisy firmy? Warto już na starcie naszego profilu jasno określić sobie, jakie przeznaczenie ma nasz Instagramowy profil. Jeśli chcemy zbudować profesjonalną, biznesową markę raczej odpuśćmy sobie zdjęcia obiadu z hashtagiem #foodporn.
  • Po drugie, zadbaj o spójność wrzucanych zdjęć. Podobny ton, kolorystyka, tematyka – takie profile najbardziej przyciągają uwagę i do takich profili najchętniej wracamy, bo wiemy czego – mniej więcej – możemy się spodziewać.
  • Po trzecie, wybierz chwytliwe zdjęcie profilowe (miniaturkę) i koniecznie zamieść krótki opis w BIO! Przede wszystkim skup się na wartości, jaką dajesz potencjalnym klientom. Badania wykazały, że zwracamy uwagę na pierwsze dwie, trzy linijki tekstu, więc wykorzystaj je jak najlepiej, by zachęcić użytkownika do dalszej eksploracji Twojego konta.

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Już po tym, jak zastosujemy się do trzech powyższych zasad, czas na zdobycie wiernych fanów.

  1. CONTENT – jeśli poruszasz się w Internecie, na pewno spotkałeś się już z tym pojęciem. Content marketing to najważniejsze narzędzie w kieszeni marki. Każdego dnia dostarczaj wartość w dodawanych postach. Nie chodzi tu tylko o rabaty, ale również o wartość mentalną a czasem nawet wizualną i estetyczną. Jeśli sprawisz, że potencjalny klient wzruszy się, uśmiechnie, pomyśli „chcę to mieć” lub „chcę tak żyć” albo zaspokoisz w nim głód informacji – jest Twój.
  2. DOBREJ JAKOŚCI ZDJĘCIA – myślę, że ten punkt łatwo jest sobie wyobrazić. Reagujemy niechęcią na profile, które mają każde zdjęcie w innym rozmiarze, w innych kolorach, z inną czcionką. Nie obserwujemy kogoś, kto wrzuca fotografie zrobione 10 lat temu starym Sony Ericssonem. Jeśli – tak jak ja – nie potrafisz robić ładnych zdjęć, korzystaj z darmowych banków. Zwróć uwagę na rozmiar! Optymalny dla Instagrama jest kwadrat – wówczas wygląda dobrze zarówno na ekranie komputera, jak i na urządzeniach mobilnych. Postaraj się, by dobierane zdjęcia były związane z Twoją branżą.
  3. OPIS – o tak, to tutaj możesz wrzucić największą wartość. Reklama własnej firmy, marki osobistej, przedstawienie nowego produktu, nawiązanie więzi z odbiorcami, budowanie zaangażowania i wspieranie wiarygodności. Masz tutaj szerokie pole do popisu. Skończyła się era wrzucania „gołych” fotek w zamian za długie, inspirujące teksty pod zdjęciami.
  4. HASHTAGI – nie zapomnij „opisać” swojego zdjęcia słowami kluczowymi ze znaczkiem #. Dzięki dobremu oznaczeni, użytkownicy szukający danych treści będą znajdować Twoje zdjęcia, a stamtąd prosta droga do profilu. Jeśli Twoja marka działa na rynku polskim, postaraj się by słowa występowały w mianowniku, w naszym ojczystym języku. Czasem lepiej użyć mniej popularnych słów kluczowych, bo w tych najbardziej obleganych, nasze zdjęcie zniknie wśród miliona innych. Instagram ogranicza użycie hashtagów do 30 na jedno zdjęcie. TIP: Aby nie zaśmiecać opisu hashtagami, najlepiej jest je umieścić w pierwszym komentarzu pod postem. To wygląda zdecydowanie estetyczniej.
  5. GRUPA DOCELOWA – aby znaleźć swoją idealną grupę docelową, najlepiej zajrzeć do… konkurencji. Profile społecznościowe konkurencji dają nam wspaniały obraz tego, jak nasza nisza zachowuje się w warunkach Instagrama i czy w ogóle warto poświęcać czas na promocję w tym kanale. Osoby, które obserwują, lajkują i komentują zdjęcia konkurencji, po kilku odpowiednich zabiegach mogą stać się naszymi klientami.
  6. FOLLOW4FOLLOW – wiem, ta technika kojarzy się z latami dwutysięcznymi i niezbyt profesjonalnym marketingiem. Ale działa! Największe profile na Instagramie są budowane właśnie w taki sposób. Oczywiście nie chodzi o to, by lajkować przypadkowe zdjęcia i obserwować masę nieznajomych osób, a wrócić do… grupy docelowej. Jeśli polubimy profil naszego potencjalnego klienta, który jest zainteresowany postami konkurencji, istnieje szansa, że odwdzięczy się nam tym samym – polubieniem profilu i zainteresowaniem w przesyłane treści. Na dzisiaj, Instagram ograniczył możliwość obserwowania do maksymalnie 40 kliknięć na godzinę – jeśli przesadzisz, zostaniesz uznany za spamera i ta możliwość zostanie zablokowana. Ponadto, możesz obserwować maksymalnie 7500 osób.

Wykorzystaj powyższe rady mądrze – powodzenia w skutecznym budowaniu marki!

Przeczytaj także: https://ispolka.pl/blog-firmowy-czy-prowadzic-samodzielnie

Poprzedni artykuł

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Następny artykuł

Merchandising - usługa skierowana dla świadomych

Powiązane Artykuły

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Od Redakcja Serwisu
0
Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising jest to działalność marketingowa polegająca na naprawie wizerunku, widoczności i reklamy konkretnego artykułu, firmy czy artykułów w celu podniesienia...

Czytaj więcej

Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Od Redakcja Serwisu
0
Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Efektywne prowadzenie strony na Facebooku przysparza wielu problemów nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z odbiorcami tylko jednej narodowości. Jeśli...

Czytaj więcej

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Od Redakcja Serwisu
0
Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising - usługa skierowana dla świadomych

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Kompetencje rzecznika patentowego

Kompetencje rzecznika patentowego

Telemedycyna szansą na poprawę funkcjonowania służby zdrowia w Polsce

Please login to join discussion

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.