GRAFIKA
Oczywiście jest to problem w cudzysłowie, ponieważ istnieje wiele stron, poradników i programów, które znacznie ułatwiają kreowanie ciekawych grafik. Na pewno warto sięgnąć po narzędzie Canva – jest bardzo łatwe w obsłudze, a pomaga wyczarować profesjonalne ilustracje. Olbrzymi zbiór darmowych zdjęć można znaleźć na Pixabay, a szereg ikon znajduje się na Iconfinder.com. Użytkownicy lubią stosowanie niestandardowych emotikonów, których lista dostępna jest tu. Jeśli prowadzisz np. sklep zoologiczny, to wykorzystywanie w postach emotikonów ze zwierzętami jest zdecydowanie dobrym pomysłem.
PŁATNA PROMOCJA
Tworzenie wartościowych postów nie zawsze wystarczy, aby zainteresować użytkowników stroną. Najpierw te posty muszą dotrzeć do jak największej liczby osób. Jak to zrobić? Najprościej wykupić płatną promocję. Jest to tylko teoretycznie proste rozwiązanie, bowiem w praktyce oznacza to solidne przeanalizowanie celu promocji oraz grupy docelowej, jeśli chcemy, aby promocja dotarła do właściwych odbiorców.
Ważne – jeśli zależy nam na jak najefektywniejszej promocji, należy wykluczyć opcję promowania przez kliknięcie „promuj post” pod postem. Do stworzenia skutecznych promocji warto wykorzystać menadżera reklam, który pozwala na dokładniejsze określenie naszego celu.
Widok Menadżera reklam na Facebooku
KONKURSY
Zorganizowanie konkursu w zamiarze zdobycia zainteresowania nowych użytkowników wydaje się proste, prawda? Nic bardziej mylnego. Bez posiadadania wiedzy o tworzeniu konkursów, możemy popełnić sporo błędów, a nawet zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej! Przy tworzeniu konkursu pamiętaj o:
- Jasnych zasadach konkursu
Ważne – wymogiem konkursowym nie może być udostępnienie postu na prywatnych osiach czasu użytkowników ani oznaczanie znajomych.
- Nagrodach, które przyciągną przyszłych klientów. Gdy prowadzisz sklep z galanterią skórzaną, nie dawaj w nagrodę elektroniki.
Ważne – jeżeli wartość nagrody przekracza 760 złotych, trzeba zapłacić 10% podatku od nagrody. Zwolnienie od podatku może nastąpić, gdy tematyka konkursu jest naukowa, sportowa, artystyczna, dziennikarska lub kulturalna.
- Regulaminie
Stworzenie regulaminu jest konieczne, aby nie mieć problemów prawnych lub kryzysu w social mediach. W regulaminie powinna się znaleźć informacja o zadaniu konkursowym, nagrodach, zwolnieniu Facebooka z odpowiedzialności za konkurs, czasie trwania konkursu, a także o zasadach wyboru zwycięzcy.
Uwaga – ZWYCIĘZCA KONKURSU NIE MOŻE BYĆ WYBRANY POPRZEZ LOSOWANE, jeżeli nie zgłosiłeś loterii do Izby Celnej i nie otrzymałeś właściwej zgody. W przeciwnym razie może się to skończyć mandatem, ponieważ użycie w konkursie słów „losowanie” i „loteria” w świetle prawa podlega pod ustawę o grach hazardowych. Organizacja gry hazardowej bez zezwolenia to przestępstwo skarbowe.
Powyższe wskazówki powinny wystarczyć, by móc swobodnie postawić pierwsze kroki na Facebooku jako marka. Zasady te mogą wydawać się na początku nieco skomplikowane, jednak bardzo szybko da się je przyswoić. Przy dłuższym użytkowaniu Facebooka można przejść do zgłębiania kolejnych tajników funkcjonowania firm na tym portalu, np. poznać stosowanie kwerend w graph search.