Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Dlaczego warto inwestować w organizacje wydarzeń?

Powiedzmy sobie wprost. Żadna inwestycja w social media, e-mail marketing czy nieustanne i przestarzałe zaśmiecanie potencjalnego konsumenta ulotkami nie jest już tak efektowne jak jeszcze jakiś czas temu. Konsumenci oczekują teraz znacznie więcej! Aktywny udział w wydarzeniu, czy nawet zainteresowanie nim może okazać się znacznie lepszą promocją Twojej firmy!

Zatem… od początku!

Od dziecka wiemy, że najbardziej lubi spędzać czas na rozrywce i aktywnym spędzaniu czasu. Co jakiś czas przeglądamy zakładkę “Wydarzenia” w mediach społecznościowych, szukając coś co najbardziej nam będzie odpowiadać. W ten sposób zapoznajemy się z wieloma ofertami wykorzystania swojego czasu. Dzięki szerokiej rozbieżności wydarzeń, zawsze znajdziemy najatrakcyjniejsze dla nas rozwiązanie.

Niestety organizacja wydarzeń jest niedocenionym sposobem na promocję, ponieważ wygodniej nam zaplanować kampanię promocyjną. Jest to prostsze i tańsze do wykonania – w rzeczywistości jest to mit!  Dodatkowo rzadko kiedy agencje marketingowe informują nas o takiej możliwości oferując firmie jedynie “zwykłe” rozwiązania.

Czy organizacja wydarzenia jest dla każdej branży? 

Zdecydowanie – TAK! Prawdą jest, że dla piekarni nie zorganizujemy konferencji o zarządzaniu projektami IT, a dla kawiarni meczu piłki siatkowej – nikt nie jest na tyle “szalony”.  Jednak, gdy odpowiemy sobie na pytanie “Kto będzie uczestnikiem wydarzenia” oraz czy jest on spójny z odbiorcą naszych produktów/ usług, mamy połowę sukcesu planowania za sobą. Później wystarczy jedynie sprawdzić co  naszego odbiorce zainteresuje.

Organizacja wydarzenia jest trudna?

Nie, jeśli podejdziemy do niej odpowiednio wcześnie i dobrze zaplanujemy organizacje to będzie dla nas ogromną frajdą. Oczywiście – wszystko zależy od wielkości! Jednak pisząc ten artykuł skupiam się na mniejszych przedsiębiorstwach. Dużym ułatwieniem organizacji jest jeśli posiadamy miejsce, gdzie możemy je zorganizować. Nie tylko ułatwia nam to całą realizację, ale również znacznie zmniejszy nam koszty jakie mamy ponieść. Dodatkowo ważnym elementem jest co planujemy, czy potrzebujemy czyjeś pomocy, zaangażowania. Im więcej osób, tym praca może okazać się dla nas trudniejsza. Jednak tu ogromną rolą jest oczywiście czas jaki sobie wyznaczymy na organizację.

Tak jak wspomniałam powyżej – najważniejsza jest dobra organizacja pracy!

Co zrobić, gdy nie chcemy zajmować się organizacją? 

Jednym z najprostszych wydarzeń jest zlecenie organizacji wydarzenia agencji, która z pewnością ucieszy się z samego zapytania o ofertę. Jednak jest jeszcze mniej znane rozwiązanie – sponsorowanie. Pewnie nie raz widziałeś logotypy firm partnerskich na materiałach promocyjnych wydarzeń i wydaje Ci się, że sponsorują tylko duże firmy. Prawda jednak jest taka, że żeby Twoje logo pojawiło się na plakacie potrzebujesz około 4 -6 tys. (jednak tu również wszystko jest zależne od wielkości wydarzenia i oferty współpracy jaką kierują organizatorzy dla firm). Organizatorzy wydarzeń będą zdziwieni, jeśli sam zadzwonisz z prośbą o współpracę, uwierz mi, ale dzięki temu możesz wymagać więcej 😉

W Twojej głowie mogły rodzić się pytania “Jak dobrze zaplanować organizację wydarzenia“, “Jakie wydarzenia sponsorować” czy nawet “Jak wybrać tematykę wydarzeń“, na te pytania odpowiem już wkrótce w następnych publikacjach. Zapraszam do obserwowania.

 

 

Pokażę Ci jak efektownie zorganizować małe wydarzenie w nietuzinkowy sposób.

Popularne