Content marketing skuteczna alternatywa
Dziś, kiedy niemal z każdej strony jesteśmy zalewani mniej lub bardziej (raczej mniej) wartościowym przekazem reklamowym. Dotarcie do klientów z informacją o produkcie jest mocno utrudnione. Ludzie uodpornili się na reklamę i sprzedaż.
Co zatem zrobić, kiedy mamy swój biznes i chcemy zarabiać? Zamiast inwestować w kolejne tradycyjne kampanie reklamowe, które nie przynoszą pożądanych efektów, lepiej zdecydować się na content marketing. Czym jest content marketing i dlaczego warto go stosować?
Czym jest content marketing?
Content marketing, czyli marketing treści to stosunkowo nowa jak na nasz rynek forma promocji. Z roku na rok zdobywa rzesze zwolenników. To zupełnie nowy sposób reklamy firm i zdobywania klientów. Polega na udostępnianiu użytkownikom wartościowych treści związanych z branżą, w której prowadzimy działalność.
Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na influencer marketing. Co na to wpływa?
Ważne jest to, aby dostarczana klientom treść odpowiadała na ich potrzeby. Rozwiązywała określone problemy. Content marketing daje możliwość budowania zaufania, zaangażowania i relacji. Dzięki temu możliwe jest stworzenie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.
Jakie są rodzaje content marketingu?
Strategia content marketingowa może być realizowana przy pomocy różnych metod i kanałów. Do najpopularniejszych z nich należą:
- artykuły eksperckie,
- tutoriale,
- wywiady,
- webinary,
- infografiki,
- podcasty,
- raporty.
Wpływ content marketingu na sprzedaż
Content marketing pozwala na zbudowanie pozycji eksperta – specjalisty w danej branży – dzięki temu, że dostarczamy użytkownikom przydatną i wartościową treść. Jesteśmy przez nich postrzegani jako profesjonaliści, a to zwiększa zaufanie do firmy i buduje lojalność. Ludzie wolą kupować od ekspertów niż od sprzedawców.
Ponadto działa tutaj reguła wzajemności. Jeśli dostarczamy przydatne dla odbiorców informacje, które mogą wykorzystać i czerpać z tego określone korzyści, to często czują się w obowiązku kupić od nas dany produkt lub skorzystać z określonej usługi.
Istotne znaczenie ma również to, że dostarczanie wartościowej treści, lepiej pozycjonuje naszą stronę firmową i daje możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców. To z kolei może przełożyć się na wyższą sprzedaż.
Content marketing skuteczniejszy od innych form promocji?
Zamiast wydawać pieniądze na kolejną nieskuteczną formę reklamy, lepiej pomyśleć o strategii content marketingu. Znacznie mniejszymi nakładami finansowymi będziemy mogli pozyskać klientów, a co ważne, będą to wartościowi kontrahenci.
Content marketing pozwala na budowanie długotrwałych relacji i zaufania. Dzięki temu użytkownik staje się wiernym fanem naszej marki. Co pozwala na długofalową sprzedaż.
Oczywiście działania content marketingowe wymagają zaangażowania, czasu i pomysłu. Jednak zdecydowanie warto jest wdrożyć tę formę promocji w firmie.