• Najnowsze
content marketing

Content marketing i jego wpływ na decyzje zakupowe klientów

Indywidualne interpretacje podatkowe – czym są i jak je uzyskać?

Instagram – jak zdobyć followersów?

3 najszybsze metody płatności dostępnych w sklepach internetowych

Maski – kremy na noc – jakie jest ich działanie?

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Telemedycyna szansą na poprawę funkcjonowania służby zdrowia w Polsce

Kompetencje rzecznika patentowego

Kompetencje rzecznika patentowego

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?

Kontakt
poniedziałek, 8 marca, 2021
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna Strategie Marketing i sprzedaż

Content marketing i jego wpływ na decyzje zakupowe klientów

content marketing

pixabay

Udostępnij na FacebookTweetnij

Content marketing skuteczna alternatywa

Dziś, kiedy niemal z każdej strony jesteśmy zalewani mniej lub bardziej (raczej mniej) wartościowym przekazem reklamowym. Dotarcie do klientów z informacją o produkcie jest mocno utrudnione. Ludzie uodpornili się na reklamę i sprzedaż.

Co zatem zrobić, kiedy mamy swój biznes i chcemy zarabiać? Zamiast inwestować w kolejne tradycyjne kampanie reklamowe, które nie przynoszą pożądanych efektów, lepiej zdecydować się na content marketing. Czym jest content marketing i dlaczego warto go stosować?

Czym jest content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści to stosunkowo nowa jak na nasz rynek forma promocji. Z roku na rok zdobywa rzesze zwolenników. To zupełnie nowy sposób reklamy firm i zdobywania klientów. Polega na udostępnianiu użytkownikom wartościowych treści związanych z branżą, w której prowadzimy działalność.

Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na influencer marketing. Co na to wpływa?

Ważne jest to, aby dostarczana klientom treść odpowiadała na ich potrzeby. Rozwiązywała określone problemy. Content marketing daje możliwość budowania zaufania, zaangażowania i relacji. Dzięki temu możliwe jest stworzenie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.

Jakie są rodzaje content marketingu?

Strategia content marketingowa może być realizowana przy pomocy różnych metod i kanałów. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • artykuły eksperckie,
  • tutoriale,
  • wywiady,
  • webinary,
  • infografiki,
  • podcasty,
  • raporty.

Wpływ content marketingu na sprzedaż

Content marketing pozwala na zbudowanie pozycji eksperta – specjalisty w danej branży – dzięki temu, że dostarczamy użytkownikom przydatną i wartościową treść. Jesteśmy przez nich postrzegani jako profesjonaliści, a to zwiększa zaufanie do firmy i buduje lojalność. Ludzie wolą kupować od ekspertów niż od sprzedawców.

Ponadto działa tutaj reguła wzajemności. Jeśli dostarczamy przydatne dla odbiorców informacje, które mogą wykorzystać i czerpać z tego określone korzyści, to często czują się w obowiązku kupić od nas dany produkt lub skorzystać z określonej usługi.

Istotne znaczenie ma również to, że dostarczanie wartościowej treści, lepiej pozycjonuje naszą stronę firmową i daje możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców. To z kolei może przełożyć się na wyższą sprzedaż.

Content marketing skuteczniejszy od innych form promocji?

Zamiast wydawać pieniądze na kolejną nieskuteczną formę reklamy, lepiej pomyśleć o strategii content marketingu. Znacznie mniejszymi nakładami finansowymi będziemy mogli pozyskać klientów, a co ważne, będą to wartościowi kontrahenci.

Content marketing pozwala na budowanie długotrwałych relacji i zaufania. Dzięki temu użytkownik staje się wiernym fanem naszej marki. Co pozwala na długofalową sprzedaż.

Oczywiście działania content marketingowe wymagają zaangażowania, czasu i pomysłu. Jednak zdecydowanie warto jest wdrożyć tę formę promocji w firmie.

Michał Jezierski

Poprzedni artykuł

Kontrola skarbowa a zwrot podatku VAT

Następny artykuł

Lepiej dmuchać na zimne. Jak ochronić majątek, zakładając swój biznes?

Powiązane Artykuły

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Od Redakcja Serwisu
0
Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising jest to działalność marketingowa polegająca na naprawie wizerunku, widoczności i reklamy konkretnego artykułu, firmy czy artykułów w celu podniesienia...

Czytaj więcej

Instagram – jak zdobyć followersów?

Od Karolina Kaszub
0
Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Czytaj więcej

Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Od Redakcja Serwisu
0
Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Efektywne prowadzenie strony na Facebooku przysparza wielu problemów nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z odbiorcami tylko jednej narodowości. Jeśli...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
Jak ochronić majątek zakładając swój biznes

Lepiej dmuchać na zimne. Jak ochronić majątek, zakładając swój biznes?

Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną

Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną? Przede wszystkim pomyśl o luksusowych dodatkach

wzrost umów o pracę

Znaczny wzrost umów o pracę potwierdza, że mamy już rynek pracownika

nowe ustawy cit i pit

Ministerstwo "podmieni" ustawy o CIT i PIT na trzy nowe? Pomysł już jest

Please login to join discussion

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.