Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Brand journalism – narzędzia do prowadzenia działań i analizy efektów

Twoja firma jest początkująca i za bardzo nie wiesz jak się poruszać w technologicznym świecie? Zobacz co potrzebujesz wdrożyć do swoich działań medialnych, aby funkcjonować zgodnie z ideą brand journalizmu. Poniżej kilka przykładów, które mogą Ci się przydać w komunikacji z odbiorcami i Twoim zespołem.

W poprzednim wpisie dowiedzieliście się o koncepcji brand journalizmu. Teraz przedstawię pokrótce narzędzia do prowadzenia działań i analizy efektów.

Narzędzia do e-mail marketingu

np. FreshMail, Sare, GetResponse, Mailchimp, AnoMail – to kompleksowe platformy, które pozwalają docierać do  odbiorców realnie zainteresowanych naszymi treściami i produktami. Za pomocą tych narzędzi z powodzeniem będziemy też gromadzić leady sprzedażowe. Poprzez analizę sprawdzimy, które wiadomości są ciekawe dla naszych odbiorców, a nad którymi przekazami warto popracować, by były chętniej czytane (lub przekładały się na akcję).

Narzędzia do tworzenia infografik

np. Canva, Piktochart, Visual.ly, Venngage, Easel.ly – to jedne z najważniejszych narzędzi, ponieważ obrazy łatwiej zapadają w pamięci niż tekst. Poza tym łatwo można je tworzyć i udostępniać na portalach społecznościowych.

Monitoring mediów

np. Brand24, Monitori, SentiOne – pomagają śledzić opinie o marce, produkcie, stronie www, i osobach. Te narzędzia pozwolą na zorientowanie się, co w sieci dzieje się wokół naszej marki, co jest mocną stroną, a co jest krytykowane. Monitoring mediów pomoże poszerzyć grupę docelową i dotrzeć do wybranej grupy odbiorców.

Pay with a tweet

(potocznie – pay per tweet): “płatność” przez udostępnienie informacji w social mediach w zamian za dostęp do wartościowej treści. Za pomocą pay per tweet nie wypromujemy treści, ale “pociągniemy” ją dalej. Warunkiem powodzenia całej akcji, są teksty wartościowe i wysokiej jakości, w innym wypadku zrażeni odbiorcy mogą już więcej do nas nie wrócić.

Filmowanie live

(przekaz video na żywo): Periscope, Facebook, Snapchat – reportaż z wydarzenia na żywo, opowiedzenie jakiejś historii; umożliwiający jednocześnie interakcję i zaangażowanie oglądających np.w postaci komentarzy.

Blogowanie / vlogowanie:

np. Tumblr, Instagram, Pinterest, You Tube – narzędzia do budowania marki poprzez obrazy i filmy. Za ich pomocą można inspirować widzów i zachęcać ich do działania (albo zakupu). Tumblr jest bardziej popularny w USA, gdzie  korzystają z niego tacy giganci jak Coca-Cola, Red Bull, Nike czy Calvin Klein.

CMS

np. WordPress – podstawa dobrze zorganizowanej pracy, jest przyjazny dla wyszukiwarek, i intuicyjny, co sprawia, że każdy jest w stanie nauczyć się jego obsługi. Można w nim edytować treść z pozycji przeglądarki.

Biuro prasowe

np. Prowly, WhitePress – narzędzie obsługujące wysyłki do dziennikarzy, wszystkie potrzebne dane i informacje w jednym miejscu.

To drugi z trzech artykułów na temat brand journalizmu. Kolejny pojawi się na łamach ispolka.pl już wkrótce.

Zajmuję się komunikacją, marketingiem i tworzeniem notatek wizualnych. Studiuję zarządzanie projektami. Lubię pisać i rysować odkąd pamiętam. Od niedawna prowadzę bloga poświęconego przedsiębiorczości i myśleniu wizualnemu.

Popularne