Pozostań z nami

Marketing i sprzedaż

Brand journalism – narzędzia do prowadzenia działań i analizy efektów

Twoja firma jest początkująca i za bardzo nie wiesz jak się poruszać w technologicznym świecie? Zobacz co potrzebujesz wdrożyć do swoich działań medialnych, aby funkcjonować zgodnie z ideą brand journalizmu. Poniżej kilka przykładów, które mogą Ci się przydać w komunikacji z odbiorcami i Twoim zespołem.

Katarzyna Krogulec

Dodano

w dniu

W poprzednim wpisie dowiedzieliście się o koncepcji brand journalizmu. Teraz przedstawię pokrótce narzędzia do prowadzenia działań i analizy efektów.

Narzędzia do e-mail marketingu

np. FreshMail, Sare, GetResponse, Mailchimp, AnoMail – to kompleksowe platformy, które pozwalają docierać do  odbiorców realnie zainteresowanych naszymi treściami i produktami. Za pomocą tych narzędzi z powodzeniem będziemy też gromadzić leady sprzedażowe. Poprzez analizę sprawdzimy, które wiadomości są ciekawe dla naszych odbiorców, a nad którymi przekazami warto popracować, by były chętniej czytane (lub przekładały się na akcję).

Narzędzia do tworzenia infografik

np. Canva, Piktochart, Visual.ly, Venngage, Easel.ly – to jedne z najważniejszych narzędzi, ponieważ obrazy łatwiej zapadają w pamięci niż tekst. Poza tym łatwo można je tworzyć i udostępniać na portalach społecznościowych.

Monitoring mediów

np. Brand24, Monitori, SentiOne – pomagają śledzić opinie o marce, produkcie, stronie www, i osobach. Te narzędzia pozwolą na zorientowanie się, co w sieci dzieje się wokół naszej marki, co jest mocną stroną, a co jest krytykowane. Monitoring mediów pomoże poszerzyć grupę docelową i dotrzeć do wybranej grupy odbiorców.

Pay with a tweet

(potocznie – pay per tweet): “płatność” przez udostępnienie informacji w social mediach w zamian za dostęp do wartościowej treści. Za pomocą pay per tweet nie wypromujemy treści, ale “pociągniemy” ją dalej. Warunkiem powodzenia całej akcji, są teksty wartościowe i wysokiej jakości, w innym wypadku zrażeni odbiorcy mogą już więcej do nas nie wrócić.

Filmowanie live

(przekaz video na żywo): Periscope, Facebook, Snapchat – reportaż z wydarzenia na żywo, opowiedzenie jakiejś historii; umożliwiający jednocześnie interakcję i zaangażowanie oglądających np.w postaci komentarzy.

Blogowanie / vlogowanie:

np. Tumblr, Instagram, Pinterest, You Tube – narzędzia do budowania marki poprzez obrazy i filmy. Za ich pomocą można inspirować widzów i zachęcać ich do działania (albo zakupu). Tumblr jest bardziej popularny w USA, gdzie  korzystają z niego tacy giganci jak Coca-Cola, Red Bull, Nike czy Calvin Klein.

CMS

np. WordPress – podstawa dobrze zorganizowanej pracy, jest przyjazny dla wyszukiwarek, i intuicyjny, co sprawia, że każdy jest w stanie nauczyć się jego obsługi. Można w nim edytować treść z pozycji przeglądarki.

Biuro prasowe

np. Prowly, WhitePress – narzędzie obsługujące wysyłki do dziennikarzy, wszystkie potrzebne dane i informacje w jednym miejscu.

To drugi z trzech artykułów na temat brand journalizmu. Kolejny pojawi się na łamach ispolka.pl już wkrótce.

Zajmuję się komunikacją, marketingiem i tworzeniem notatek wizualnych. Studiuję zarządzanie projektami. Lubię pisać i rysować odkąd pamiętam. Od niedawna prowadzę bloga poświęconego przedsiębiorczości i myśleniu wizualnemu.

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany by dodać komentarz Logowanie

Dodaj komentarz

Marketing i sprzedaż

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni temu. Czy jest to realne zagrożenie dla Allegro?

Joanna 🔎💻📝

Dodano

w dniu

Marketplace to usługa, dzięki której będziemy mogli na Facebooku w prosty sposób sprzedawać i kupować produkty. Mówi się, że może to być spora konkurencja dla Allegro i OLX. Platformię wyróżnia kilka funkcji, które przemawiają na jej plus, jak np. możliwość wyszukiwania produktów najbliżej naszej lokalizacji, przechowywanie zapisanych produktów i historii zakupów oraz… brak opłat.

To właśnie ten drugi powód sprawia, że gros użytkowników cieszy się na wejście marketplace do Polski, bowiem prowizje na Allegro bywają dosyć wysokie. Serwis ułatwia tylko kontakt między sprzedawcą a kupującym, lecz nie pośredniczy w płatnościach.

Użytkownicy będą mogli również zgłaszać przedmioty niezgodne z regulaminem.

Facebookowa aplikacja została już udostępniona w 27 krajach na świecie, w tym 19 w Europie. Dotąd w Polsce sprzedaż na Facebooku funkcjonowała przede wszystkim w grupach sprzedażowych.

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę informację wykorzystała Pani Monika Jaskólska i przeprowadziła niezwykle interesującą akcję na rzecz szpitala w Bielsku-Białej.

Joanna 🔎💻📝

Dodano

w dniu

Wszystko zaczęło się rok temu, gdy Tom Hanks przebywał w Budapeszcie i trafił tam na małe fiaty. Był nimi zauroczony i nawet zrobił sobie z jednym zdjęcie, co później upublicznił w mediach społecznościowych. Polacy z wielkim entuzjazmem zareagowali na wiadomość aktora i post został udostępniony w największych stacjach telewizyjnych i serwisach internetowych w Polsce.

I got a new car! Hanx

Post udostępniony przez Tom Hanks (@tomhanks)

Wtedy właśnie Pani Monika Jaskólska wpadła na pomysł, że wręczy aktorowi malucha w prezencie. Wszak jest to bardzo tani samóchd, jednak wymagał renowacji i przede wszystkim odpowiedniego transportu do Stanów Zjednoczonych, dlatego na ten cel Jaskólska zorganizowała zbiórkę wśród mieszkańców Bielska-Białej. Pani Monice pomagał znany rajdowiec, Rafał Sonik – wziął na siebie odpowiedzialność wyboru odpowiedniego modelu, a także został jednym ze sponsorów przedsięwzięcia.

Stało się. Wreszcie nasz polski maluch został dostarczony do odbiorcy – auto trafiło do Kalifornii, a wydarzeniu towarzyszyły media i doskonałe humory uczestników.

“Nie wiem, ile mil wytrzyma na kalifornijskich drogach, ale pocieszono mnie, że będę mógł go naprawić śrubokrętem i damskim paskiem od spodni. Jestem zachwycony, zszokowany i zaskoczony!” – rozbawił wszystkich aktor.

Zebrane pieniądze, które nie zostały wykorzystane w akcji, przekazano na bielski szpital pediatryczny. Na ten cel Tom Hanks podarował również swoją książkę z autografem. Licytacja książki jest wciąż aktualna.

Link do dokonywania wpłat: https://pomagam.pl/maluchdlatoma

Czytaj więcej

Marketing i sprzedaż

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy znika im olbrzymia liczba followersów. A wyjaśnienie tej zagadki jest bardzo proste.

Joanna 🔎💻📝

Dodano

w dniu

Wyobraź sobie, że chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, więc wpadasz na pomysł, że stworzysz firmowy profil na Instagramie i w ten sposób pokażesz się światu. Robisz ładną grafikę, dołączasz ciekawy opis, starannie dobierasz hasztagi. Wrzucasz foto. Nagle dostajesz dziesiątki polubień zdjęcia, zaczyna Cię obserwować mnóstwo osób i myślisz “O rany, ale to proste!” lub “Ale mam świetną firmę, skoro zdobyłem tak szybko tylu followersów”.

Na drugi dzień część tych osób znika, więc wrzucasz kolejną grafikę, znowu sukces, ale i tym razem ci ludzie po czasie uciekają. Gdy sytuacja powtarza się wielokrotnie, wreszcie dociera do Ciebie, co jest grane. Uświadomiasz sobie, że ludzie dlatego Cię obserwują, bo liczą na follow4follow, a jeśli tego follow z Twojej strony nie będzie, to uciekną razem ze swoim lajkiem. Zresztą wielu z nich ucieknie nawet, gdy zrewanżujesz się followaniem.

 

Czujesz rozczarowanie. Często złość. I postanawiasz, że nie pozwolisz na kpiny z własnej osoby, więc będziesz sprawdzać, kto wycofuje się z obserwowania, mimo że Ty się zrewanżowałeś. Ale jak to zrobić? Oczywiście aplikacjami.

Jedną z łatwiejszych w obsłudzie aplikacji, która pozwoli sprawdzić, kto usunął nas z listy obserwowanych, a kto zaczął obserwować, jest Followers Assistant. W ten sposób mamy pogląd na to, czy dana osoba/marka została naszym followersem tylko na chwilę, prawdopodobnie w celu follow4follow.

Czy warto sobie tym zawracać głowę? Niektórzy pewnie powiedzą, że nie, jednak na pewno ta wiedza przyda się osobom, które dopiero wkroczyły w promowanie swojej firmy w social mediach.

Czytaj więcej

POLECANE

wiadomosci5 miesięcy temu

Limity i ograniczenia na Instagramie – poradnik dla początkujących

Masz nowe konto na Intagramie, ale Twoje posty finalnie nie wyglądają tak jak miały? Być może winę ponoszą limity, do...

Kariera i rozwój5 miesięcy temu

Nauka potocznego słownictwa w języku obcym

Czy zdarza ci się myśleć, że znasz jakiś język obcy, a gdy rozmawiasz z rodzimym użytkownikiem danego kraju, okazuje się,...

Kariera i rozwój6 miesięcy temu

Zadania, które wykona za Ciebie wirtualna asystentka

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, prędzej czy później nadejdzie moment, w którym ilość obowiązków i zadań do wykonania zacznie Cię...

Praca6 miesięcy temu

4 typy pracowników, na których trzeba uważać

Dobry pracownik jest dla przedsiębiorcy najcenniejszym elementem biznesu, dlatego znalezienie odpowiedniej osoby bywa czasochłonne i zdarza się, że na pozór...

Marketing i sprzedaż6 miesięcy temu

Marketplace od Facebook konkurencją dla Allegro?

Marketplace to platforma sprzedażowa na Facebooku. Od dawna dostępna jest za granicą, ale w Polsce pojawiła się dopiero kilka dni...

Marketing i sprzedaż6 miesięcy temu

Tom Hanks pokochał polskiego malucha

Od jakiegoś czasu media donosiły, że znany aktor, Tom Hanks, pochwalił się w sieci żartobliwym zdjęciem z Fiatem 126p. Tę...

Marketing i sprzedaż6 miesięcy temu

Metoda na znikających followersów na Instagramie

Osoby, które nie znają instagramowej społeczności i zasad funkcjonowania w tym serwisie, mogą być zdziwione, że w ciągu jednej nocy...

Popularne