• Najnowsze
blog firmowy

Blog firmowy, prowadzić samodzielnie czy zlecić specjalistom SEO?

Instagram – jak zdobyć followersów?

3 najszybsze metody płatności dostępnych w sklepach internetowych

Maski – kremy na noc – jakie jest ich działanie?

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

Zawarcie kolejnej umowy o pracę z pracownikiem na urlopie wychowawczym

jak legalnie zatrudnić ukraińca?

Jak legalnie zatrudnić Ukraińca?

Telemedycyna szansą na poprawę funkcjonowania służby zdrowia w Polsce

Kompetencje rzecznika patentowego

Kompetencje rzecznika patentowego

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Firmy coraz częściej chcą aut z wypożyczalni

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram – jak zdobyć followersów?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Jak dodać sobie energii w czasie pracy?

Kontakt
poniedziałek, 18 stycznia, 2021
iSpolka.pl
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie
  • Zarządzanie i przywództwo
Brak wyników
View All Result
iSpolka.pl
Brak wyników
View All Result
Główna Strategie Marketing i sprzedaż

Blog firmowy, prowadzić samodzielnie czy zlecić specjalistom SEO?

blog firmowy

pexels

Udostępnij na FacebookTweetnij

Blog firmowy to w obecnych czasach praktycznie norma. Prowadzenie bloga wymaga jednak dużego zaangażowania czasu i posiadania odpowiedniego pomysłu. Czy lepiej zatem prowadzić bloga firmowego samodzielnie czy też zlecić to zadanie specjalistom?

Dlaczego warto mieć blog firmowy?

Blog firmowy daje możliwość nawiązania osobistych relacji z użytkownikami i pozwala na zdobycie zaufania. Regularnie publikując artykuły na blogu możemy generować większy ruch na naszej stronie firmowej. Wystarczy we wpisach linkować do konkretnych zakładek z firmowej witryny.

Ponadto bloga można znacznie łatwiej i szybciej wypromować, niż tradycyjną stronę www. Wynika to z faktu, że Google preferuje strony zawierające duże ilości wartościowych treści.

Ponadto posiadanie własnego bloga firmowego pozwala na budowanie autorytetu i pozycji eksperta. Pisząc wartościowe artykuły dla naszych klientów, w których pomagamy im rozwiązać konkretne problemy, kreujemy się na specjalistę w danej dziedzinie. To z kolei może przełożyć się na wyższą sprzedaż, bo ludzie wolą kupować od ekspertów niż ludzi, których nie znają i nic o nich nie wiedzą.

Content marketing i jego wpływ na decyzje zakupowe klientów

Blog to również możliwość testowania nowych produktów lub usług, które chcemy wprowadzić do oferty. Pytając klientów o zdanie w sprawie naszej propozycji, otrzymujemy wartościową informację zwrotną. Ten feedback od naszych odbiorców pokaże czy obrany kierunek jest właściwy. Co więcej, internauci poczują się docenieni i zwiększy się ich lojalność wobec marki.

Prowadzić blog firmowy samodzielnie czy zlecić to profesjonalistom- co lepsze?

To zależy. Jeżeli mamy czas, chęci, pomysły na kolejne wpisy i znamy zasady pozycjonowania, to możemy prowadzić samodzielnie bloga firmowego.

Natomiast jeśli pisanie nie sprawia nam przyjemności. Nie mamy na to czasu, a nasza wiedza o seo jest bardzo mglista. Wówczas najlepiej zwrócić się do specjalistów.

Aby blog skutecznie przyciągał internautów musi spełniać kilka podstawowych warunków:

  • regularność publikacji,
  • ciekawa, wartościowa treść,
  • treść optymalizowana pod seo,
  • odpowiednia promocja,
  • zrozumienie problemów użytkowników,
  • spójność działań i strategia.

Prowadzenia bloga firmowego wymaga przede wszystkim pomysłu (strategii działania), zaangażowania oraz regularności. Nie ma szans uzyskania dobrej pozycji w wyszukiwarce, jeżeli posty na blogu będą ukazywały się raz na miesiąc. Albo wtedy, kiedy będzie mieli ochotę coś napisać. To niestety, tak nie działa.

Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na influencer marketing. Co na to wpływa?

Nikt nie zwróci uwagi na nasz blog, jeżeli teksty nie będą zoptymalizowane pod wyszukiwarkę. Czyli nie będą zawierały słów kluczowych. I to nie tych, które nam się intuicyjnie nasuwają. Tylko tych zweryfikowanych w Planerze słów kluczowych.

Jeżeli traktujemy bloga firmowego jako zło konieczne lub tylko i wyłącznie miły dodatek do biznesu. A ponadto nie planujemy poświęcać na to większej ilości czasu, wówczas lepiej udać się do specjalistów. Blog firmowy może przynieść wiele korzyści, jednak aby tak było, trzeba spełnić powyższe, minimalne warunki.

Jeżeli założyliśmy bloga firmowego lub mamy taki zamiar, zastanówmy się czy posiadamy strategię jego długofalowego rozwoju. Czy wiemy, jak blog ma wyglądać za rok, dwa, pięć lat? Czy mamy pomysły na kolejne wpisy? Czy będą one tworzyły spójną całość? Przede wszystkim przemyślmy, czy będziemy w stanie znaleźć czas, aby nie tylko publikować kolejne wpisy, ale również prowadzić promocję  bloga firmowego? Jeśli na powyższe pytania odpowiedzieliśmy twierdząco, śmiało możemy samodzielnie prowadzić bloga firmowego.

Jeżeli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań była negatywna, zdecydowanie zlećmy prowadzenie bloga specjalistom SEO, którzy naprawdę potrafią wykonać odpowiednią pracę. Podczas wyboru agencji lub freelancera, który ma poprowadzić naszego firmowego bloga, kierujmy się przede wszystkim jego portfolio. Niech dany specjalista przedstawi nam wykonane zlecenia, lub też te nad którymi obecnie pracuje.

Michał Jezierski / MK

Poprzedni artykuł

Reklama w internecie będzie warta nawet 4 mld zł w 2017 roku. Który rodzaj e-marketingu przoduje?

Następny artykuł

10 najbardziej denerwujących zachowań współpracowników w biurze

Powiązane Artykuły

Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Od Redakcja Serwisu
0
Merchandising – usługa skierowana dla świadomych

Merchandising jest to działalność marketingowa polegająca na naprawie wizerunku, widoczności i reklamy konkretnego artykułu, firmy czy artykułów w celu podniesienia...

Czytaj więcej

Instagram – jak zdobyć followersów?

Od Karolina Kaszub
0
Instagram – jak zdobyć followersów?

Instagram rośnie w siłę i zrzesza coraz więcej użytkowników. Poznaj sposób na to, by szybko i skutecznie zbudować bazę potencjalnych...

Czytaj więcej

Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Od Redakcja Serwisu
0
Prowadzisz biznes w kilku krajach? Podpowiadamy jak komunikować się z klientami na Facebooku

Efektywne prowadzenie strony na Facebooku przysparza wielu problemów nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z odbiorcami tylko jednej narodowości. Jeśli...

Czytaj więcej
Załaduj więcej
Następny artykuł
denerwujące zachowania w biurze

10 najbardziej denerwujących zachowań współpracowników w biurze

mieszkania na wynajem zarobek

Mieszkania na wynajem dają do 5% zysku. Fundusze rozpoczynają inwestycje

wzrost upadłości firm

Czarne miesiące 2017 roku. W czerwcu i lipcu zbankrutowało ponad 160 firm

raj podatkowy delaware

Z cyklu optymalne wakacje. Raje podatkowe w USA: Wyoming i Delaware

Please login to join discussion

Tematy

artykuły CIT dofinansowanie długi finansowanie informacje innowacje kodeks ksh księgowość marketing ministerstwo finansów ministerstwo rozwoju nowa spółka odpowiedzialność optymalizacja podatki polecane pomysł na biznes poradnik przedsiębiorcy praca pracodawca pracownik prawo handlowe przedsiębiorczość raje podatkowe rejestracja spółki reklama rozwój firmy rozwój osobisty spółka akcyjna spółka jawna spółka komandytowa spółka komandytowo-akcyjna spółka z o.o. start-up technologie umowa umowa spółki ustawa vat wspólnicy własna firma zadłużenie zakładanie firmy

Właścicielem serwisu jest:

  • Reklama
  • Kariera
  • Kontakt
Brak wyników
View All Result
  • Finanse
  • Kariera i rozwój
  • Księgowość i podatki
  • Lifestyle
  • Prawo
  • Strategie
  • Technologie

Właścicielem serwisu jest:

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasła?

Wypełnij formularz, aby się zarejestrować

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj

Retrieve your password

Wprowadź nazwę użytkownika lub adres email, by odzyskać hasło.

Zaloguj
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę Prywatności.