Blog firmowy to w obecnych czasach praktycznie norma. Prowadzenie bloga wymaga jednak dużego zaangażowania czasu i posiadania odpowiedniego pomysłu. Czy lepiej zatem prowadzić bloga firmowego samodzielnie czy też zlecić to zadanie specjalistom?
Dlaczego warto mieć blog firmowy?
Blog firmowy daje możliwość nawiązania osobistych relacji z użytkownikami i pozwala na zdobycie zaufania. Regularnie publikując artykuły na blogu możemy generować większy ruch na naszej stronie firmowej. Wystarczy we wpisach linkować do konkretnych zakładek z firmowej witryny.
Ponadto bloga można znacznie łatwiej i szybciej wypromować, niż tradycyjną stronę www. Wynika to z faktu, że Google preferuje strony zawierające duże ilości wartościowych treści.
Ponadto posiadanie własnego bloga firmowego pozwala na budowanie autorytetu i pozycji eksperta. Pisząc wartościowe artykuły dla naszych klientów, w których pomagamy im rozwiązać konkretne problemy, kreujemy się na specjalistę w danej dziedzinie. To z kolei może przełożyć się na wyższą sprzedaż, bo ludzie wolą kupować od ekspertów niż ludzi, których nie znają i nic o nich nie wiedzą.
Content marketing i jego wpływ na decyzje zakupowe klientów
Blog to również możliwość testowania nowych produktów lub usług, które chcemy wprowadzić do oferty. Pytając klientów o zdanie w sprawie naszej propozycji, otrzymujemy wartościową informację zwrotną. Ten feedback od naszych odbiorców pokaże czy obrany kierunek jest właściwy. Co więcej, internauci poczują się docenieni i zwiększy się ich lojalność wobec marki.
Prowadzić blog firmowy samodzielnie czy zlecić to profesjonalistom- co lepsze?
To zależy. Jeżeli mamy czas, chęci, pomysły na kolejne wpisy i znamy zasady pozycjonowania, to możemy prowadzić samodzielnie bloga firmowego.
Natomiast jeśli pisanie nie sprawia nam przyjemności. Nie mamy na to czasu, a nasza wiedza o seo jest bardzo mglista. Wówczas najlepiej zwrócić się do specjalistów.
Aby blog skutecznie przyciągał internautów musi spełniać kilka podstawowych warunków:
- regularność publikacji,
- ciekawa, wartościowa treść,
- treść optymalizowana pod seo,
- odpowiednia promocja,
- zrozumienie problemów użytkowników,
- spójność działań i strategia.
Prowadzenia bloga firmowego wymaga przede wszystkim pomysłu (strategii działania), zaangażowania oraz regularności. Nie ma szans uzyskania dobrej pozycji w wyszukiwarce, jeżeli posty na blogu będą ukazywały się raz na miesiąc. Albo wtedy, kiedy będzie mieli ochotę coś napisać. To niestety, tak nie działa.
Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na influencer marketing. Co na to wpływa?
Nikt nie zwróci uwagi na nasz blog, jeżeli teksty nie będą zoptymalizowane pod wyszukiwarkę. Czyli nie będą zawierały słów kluczowych. I to nie tych, które nam się intuicyjnie nasuwają. Tylko tych zweryfikowanych w Planerze słów kluczowych.
Jeżeli traktujemy bloga firmowego jako zło konieczne lub tylko i wyłącznie miły dodatek do biznesu. A ponadto nie planujemy poświęcać na to większej ilości czasu, wówczas lepiej udać się do specjalistów. Blog firmowy może przynieść wiele korzyści, jednak aby tak było, trzeba spełnić powyższe, minimalne warunki.
Jeżeli założyliśmy bloga firmowego lub mamy taki zamiar, zastanówmy się czy posiadamy strategię jego długofalowego rozwoju. Czy wiemy, jak blog ma wyglądać za rok, dwa, pięć lat? Czy mamy pomysły na kolejne wpisy? Czy będą one tworzyły spójną całość? Przede wszystkim przemyślmy, czy będziemy w stanie znaleźć czas, aby nie tylko publikować kolejne wpisy, ale również prowadzić promocję bloga firmowego? Jeśli na powyższe pytania odpowiedzieliśmy twierdząco, śmiało możemy samodzielnie prowadzić bloga firmowego.
Jeżeli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań była negatywna, zdecydowanie zlećmy prowadzenie bloga specjalistom SEO, którzy naprawdę potrafią wykonać odpowiednią pracę. Podczas wyboru agencji lub freelancera, który ma poprowadzić naszego firmowego bloga, kierujmy się przede wszystkim jego portfolio. Niech dany specjalista przedstawi nam wykonane zlecenia, lub też te nad którymi obecnie pracuje.